06 فروردين 1398 - 11:48
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد:

پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات در سال ۹۸

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، گفت: با توجه به اهداف و برنامه ها در سال ۹۸، پیش بینی پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال وجود دارد.
کد خبر : ۹۸۴۸۳
دکتر مرتضی اکبری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در رابطه با زمینه های پرداخت تسهیلات به نیازمندان جامعه اظهارداشت: این تسهیلات در حوزه های مختلفی مانند درمان، معیشت، ازدواج و غیره بوده است. در سال ۹۷ عمده وام های پرداخت شده در راستای حمایت از کالای ایرانی و اشتغالزایی بوده و امسال نیز با گسترش زمینه های حمایت از نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین سرمایه تولید به دنبال کمک به رونق تولید خواهیم بود.


وی با اشاره به اهمیت حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی در کشور بیان داشت: در سال گذشته با تفاهمنامه ای که میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت منعقد شد، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد و حمایت از ۲۰ هزار شغل اختصاص یافته که بیش از نصف این هدف در سال ۹۷ محقق شده و مابقی آن نیز در سال ۹۸ پرداخت خواهد شد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ، ضمن تاکید بر توجه به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه ادامه داد: در سال گذشته همکاری خوبی میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شد که در نتیجه آن بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان با هدف کمک به بهبود معیشت و اشتغال مددجویان به حدود یکصد هزار نفر از آنان پرداخت شد.


وی افزود: امیدواریم این همکاری ها در سال ۱۳۹۸ گسترش پیدا کند و بانک قرض الحسنه مهر ایران بیش از پیش در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود موفق عمل کند.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره اقدمات صورت گرفته برای حمایت از کالای ایرانی در سال گذشته نیز اظهارداشت: در این راستا، گام های موثری در دو حوزه حمایت از کالا و خدمات داخلی توسط بانک برداشته شده و تفاهمنامه هایی با شرکت سهامی فرش ایران، شورایعالی مناطق آزاد، شهرداری ها، شرکت آب و فاضلاب و شرکت های بیمه ای منعقد شده است.


وی در رابطه با طرح ها و پیشنهادات تسهیلاتی برای اشخاص حقیقی در سال جاری گفت: به منظور استفاده بهینه از منابع قرض الحسنه و پاسخگویی مناسب به درخواست های متقاضیان، بانک با تنظیم جداول امتیازی و ارائه طرح های تسهیلاتی نسبت به اولویت بندی و نظم دهی به تقاضاهای تسهیلات قرض الحسنه اقدام کرده است.


مرتضی اکبری تصریح کرد: طرح های تسهیلاتی امسال بانک در سه دسته مشتری محور، بانک محور و ترکیبی تدوین شده است و متقاضیان این طرح ها عمدتاً افرادی هستند که در بانک افتتاح حساب کرده اند و زمان معینی برای استفاده از تسهیلات نداشته و در صورت نیاز از تسهیلات قرض الحسنه بانک بهره مند می شوند.


وی درباره طرح تسهیلاتی اعتبار در حساب جاری نیز خاطرنشان کرد: با توجه به نقش اجتماعی اقشار مختلف جامعه اعم از پزشکان، وکلا، اساتید دانشگاه در حوزه علم و فرهنگ، مهندسین، معلمین، دانشجویان، ورزشکاران، کسبه، صاحبان صنوف، اهالی حرفه و فن و گردش مالی این اقشار، حسابهای جاری دارای دسته چک از اهمیت دو چندانی برخوردار است که باعث می شود بانک به منظور تسهیل سرمایه در گردش دارندگان این مشاغل توجه خاص کند.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: در این راستا تمامی افراد دارای حساب جاری در شعب بانک می توانند علاوه بر انجام تمامی عملیات مالی خود با توجه به امتیاز و اعتبار ایجاد شده، تقاضای دریافت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد صفر تا چهار درصد کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر