06 فروردين 1398 - 12:03

نگرانی بانک مرکزی کره جنوبی از کاهش رشد اقتصاد جهانی

بانک مرکزی کره جنوبی نگرانی خود نسبت به کاهش رشد اقتصاد جهانی را به دلیل در پیش گرفتن سیاست های حمایتی ابراز کرد.
کد خبر : ۹۸۴۸۷
بانک مرکزی کره جنوبی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از شینهوا، بانک مرکزی کره جنوبی نگرانی خود نسبت به کاهش رشد اقتصاد جهانی که می تواند به اقتصاد صادر محور کُره آسیب وارد کند را ابراز کرد.


بانک کره جنوبی پیش بینی کرد روند نزولی رشد اقتصاد جهانی تداوم خواهد داشت. بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد ضرب آهنگ رشد اقتصادی این کشور به دلیل کاهش صادرات کمی وخیم شده است.


صادرات نیمی از اقتصاد کره جنوبی را تشکیل می دهد. میزان صادرات کره جنوبی در سه ماه منتهی به فوریه سال جاری میلادی کاهش نشان می دهد. میزان صادرات این کشور حاکی از تنزل ۴.۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.


به گفته رییس بانک مرکزی کره جنوبی، در پیش گرفتن سیاست حمایتی منجر به کُند شدن ضرب آهنگ در اقتصادهای پیشرفته شده است. وی تصریح کرد، دولت باید نقش فعالی را با شروع بودجه مکمل به ارزش تقریبا ۱۰ تریلیون وون معادل ۸.۸ میلیارد دلار ایفا کند تا اقتصاد کره به روزهای قدرتمند خود بازگردد.


بر پایه این گزارش، بانک کره جنوبی پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲.۵ درصد و این رقم را برای نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی ۲.۸ درصد اعلام کرد. بانک کره جنوبی برآورد کرد افزایش مصرف از سوی بخش خصوصی و بهبود صادرات و نیز سرمایه گذاری می تواند رشد اقتصادی را در این کشور به دنبال داشته باشد.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر