06 فروردين 1398 - 12:55

فشار مقامات کره‌ای برای تمدید معافیت از تحریم‌های ضد ایرانی

انتظار می‌رود مقامات دولت کره جنوبی در سفری که ظرف چند روز آینده به واشنگتن خواهند داشت، همتایان آمریکایی خود را برای تمدید معافیت از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران تحت فشار قرار دهند.
کد خبر : ۹۸۴۹۲
تحریم

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد یون کانگ هیون، معاون امور اقتصادی وزیر خارجه کره جنوبی و سایر مدیران کره‌ای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری با مقامات وزارت خارجه آمریکا درباره معافیتی که واشنگتن در نوامبر برای ادامه خرید نفت ایران صادر کرد، گفت و گو می‌کنند.


دولت ترامپ تحریم‌های یکجانبه ای را علیه صادرات نفت ایران وضع کرده است اما همزمان با آغاز تحریم‌ها در نوامبر، به هشت کشور شامل کره جنوبی که چهارمین خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا است، معافیت داد. اما دولت آمریکا مکرراً اعلام کرده که هدفش به صفر رساندن هر چه سریع‌تر صادرات نفت ایران است.


رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده که هدف فعلی دولت آمریکا، کاهش شمار معافیت‌ها از تحریم‌ها و کاهش صادرات نفت ایران به میزان ۲۰ درصد از ماه مه است.


مقامات کره جنوبی با فرانسیس فانون، دیپلمات انرژی ارشد آمریکا روز پنج شنبه دیدار خواهند کرد. در حالی که روز چهارشنبه با برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران دیدار می‌کنند.


کره جنوبی خریدار بزرگ نفت فوق سبک معروف به میعانات از ایران است و به یک مقام آمریکایی سابق اعلام کرده گزینه‌های معدودی برای خرید میعانات با کیفیت مشابه میعانات ایران از سایر تأمین کنندگان را دارد.


طبق آمار گمرکی کره جنوبی، واردات نفت این کشور از ایران در فوریه سال ۲۰۱۹ در مقایسه با فوریه سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۲.۵ درصد افت داشت.


همچنین یک مقام آگاه اعلام کرد : که سئول از نوامبر با واشنگتن برای تمدید معافیت از تحریم‌های ایران، سرگرم مذاکره بوده و توقف خرید میعانات ایران روی اقتصاد این کشور تأثیر منفی برجای می‌گذارد.


برچسب ها: تحریم کره جنوبی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر