06 فروردين 1398 - 12:52
رییس سازمان دامپزشکی آمار داد :

خسارت ۶۸ میلیاردی به دام و طیور مناطق سیل‌زده

رییس سازمان دامپزشکی از آماده‌باش کامل دامپزشکان این سازمان در مناطق سیل زده خبر داد و گفت:براساس آخرین گزارش های رسیده خسارات وارد شده به بخش های دام، طیور و آبزیان حدود ۶۸ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر : ۹۸۴۹۳
سیل

به گزارش ایبِنا به نقل از ایسنا، علیرضا رفیعی پور در مشهد با اشاره آماده‌باش کامل دامپزشکان این سازمان در مناطق سیل زده گلستان و مازندران، اظهار داشت: طی روزهای گذشته، بروز سیل در استان های گلستان و مازندران خساراتی به حوزه دام و طیور زده است و سازمان دامپزشکی در حوزه بحران هایی نظیر سیل مسئولیتی دو چندان برای اقدامات بهداشتی خود دارد؛ از جمله اولویت ها، انجام واکسیناسیون دام ها علیه شاربن یا سیاه زخم است و با توجه به شرایط جوی و امکان دسترسی به تلفات و خسارات همکاران دامپزشکی استان ها اقدامات خود را انجام می‌دهند.


وی افزود: با گزارش‌هایی که از استان های گلستان و مازندران داشتیم، دام این استان ها از اسفندماه عیله شاربن ایمن شده و این موضوع در موقعیت کنونی بسیار مهم و اثرگذار است.


رفیعی پور ادامه داد: فعلا تمام مناطقی که با همکاری مدیریت بحران استان ها امکان ورود دامپزشکی بوده، ارزیابی‌ها، سم پاشی‌ها، ضدعفونی مناطق و دفن بهداشتی لاشه ها انجام شده و مناطقی هم که امکان تردد همکاران وجود ندارد با هماهنگی سازمان مدیریت بحران به محض آغاز امکان تردد چه به صورت زمینی و یا هوایی همکاران ما برای اقدامات بهداشتی نظیر دفن بهداشتی لاشه‌ها، انجام واکسیناسیون دام ها و نیز استفاده از داروهای ضدانگل و ضدعفونی مناطق به محل اعزام خواهند شد.


رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ تیم در استان های گلستان و مازندران در حالت آماده باش هستند و به محل‌های خسارت دیده اعزام شده‌اند، گفت: با هماهنگی های انجام شده از سوی همکاران دامپزشکی استان‌ها طیور بسیاری از مرغداری های در محاصره آب با هماهنگی مرغداران و کشتارگاه ها قبل از تلف شدن در اثر سیل به کشتارگاه ها اعزام شده تا حداقل خسارات اقتصادی به وقوع بپیوندد و سرمایه طیور منطقه محافظت شود.


وی اضافه کرد: گروه های ما در منطقه حضور دارند و امکاناتی مانند واکسن، سم و دارو تا یک هفته موجود است و برای روزهای بعد نیز از تهران مواد لازم را ارسال خواهیم کرد تا اقدامات لازم انجام شود. از سوی دیگر با حضور تمام وقت نیروهای دامپزشکی سازمان و ادارات کل استان های گلستان و مازندران در شرایط سخت کنونی بین مردم منطقه هستند و در صورت وقوع خسارت بلافاصله ارزیابی خسارت انجام وهیچ محدودیتی برای ارائه خدمات بهداشتی در مناطق سیل‌زده نداریم.


وی گفت: بر اساس گزارش های رسیده خسارت وارده در استان گلستان در حوزه دام، طیور و آبزیان ۶۸ میلیارد تومان برآورد شده که در این میان ۷۰۰ هزار مرغ گوشتی و ۲۰۰۰ راس دام سبک و ۱۷ راس دام سنگین نیز تلف شده است و همچنین در استان مازندران نیز ۷۶ هزار قطعه مرغ مادر، ۸۷ هزار قطعه مرغ گوشتی، ۸ هزار قطعه مرغ بومی، ۲۵ راس دام سنگین، ۵۴۰ راس دام سبک و ۲۰۰۰ کلنی زنبور عسل از بین رفته است.


برچسب ها: دامپزشکی طیور
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر