06 فروردين 1398 - 14:34
آمار معاملات فرابورس مشخص کرد :

بازدهی ۱۰۶ درصدی آیفکس در سال ۹۷

آمارهای معاملاتی نشان می دهد که شاخص کل فرابورس در سال ۹۷ با ثبت رشد ۱۱۶۱ واحدی به میزان ۱۰۶ درصد بازدهی را به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۹۸۴۹۷
99

به گزارش ایبِنا، نگاهی به عملکرد بازارهای معاملاتی فرابورس در سال گذشته نشان می‌دهد طی ۲۴۱ روز معاملاتی تعداد ۱۷۰ میلیارد و ۱۹۰میلیون ورقه بهادار در ۲۴میلیون و ۷۱۹هزار نوبت به ارزش ۱۰۱۷هزار و ۱۱۵میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است.


میانگین حجم معاملات


این در حالی است که میانگین ماهانه حجم معاملات فرابورس در سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ورقه و میانگین ارزش ماهانه معاملات ۸۴ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال و نیز میانگین روزانه حجم معاملات فرابورس در سال گذشته ۷۰۶ میلیون ورقه و میانگین ارزش ماهانه معاملات ۴هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است.


شاخص کل فرابورس هم که معاملات فروردین ماه سال ۹۷ را از ارتفاع ۱۰۹۷واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۱۶۱ واحدی، ۱۰۶ درصد افزایش را به ثبت رساند و در پایان این سال به ارتفاع ۲۲۵۸واحد رسید.


بازار اول و دوم


همچنین بازار اول فرابورس در سال گذشته تغییر مالکیت ۱۹میلیارد و ۳۱۸میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵۹هزار و ۳۰۱میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۶۸میلیارد و ۳۰۱میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۲۸هزار و ۳۲۱میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۷۵و ۱۶۸درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و افزایش ۱۰۰و ۱۴۸درصدی حجم و ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با سال ۹۶ است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر