08 فروردين 1398 - 10:31
در سال ۲۰۱۸:

سپرده گذاری ها در بانک های کره ای به رکورد ۲۱۲ میلیارد دلار رسید

بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد میزان سپرده گذاری های کوتاه مدت در بانک های این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی به رکورد ۲۱۲ میلیارد دلار رسید.
کد خبر : ۹۸۵۰۸
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از یونهاپ، بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد میزان سپرده گذاری های کوتاه مدت در بانک های کره ای در سال ۲۰۱۸ میلادی تقریبا ۱۷ درصد در مقایسه با سال قبل از آن افزایش پیدا کرد که علت اصلی آن به جهش سپرده گذاری از سوی شرکت های بزرگ باز می گردد.


در همین حال میزان سپرده گذاری های ثابت با سر رسید کمتر از یکسال به ۲۴۰.۸ تریلیون وون معادل ۲۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی رسید که حاکی از رشد ۱۶.۶ درصدی یا رشد ۳۴.۳ تریلیون وون در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی دارد.


بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد این میزان افزایش در ۸ سال اخیر بی سابقه است. براساس این گزارش شرکت های بزرگ اقدام به نگهداری دارایی های خود در بانک ها در قالب سپرده گذاری های کوتاه مدت به جای هزینه کرد آنها برای سرمایه گذاری های بلند مدت کرده اند.


همچنین شرکت های کوچک کره ای وام های بیشتری را از بانک ها در سال ۲۰۱۸ میلادی گرفتند. بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد میزان اعطای وام به شرکت های کوچک و متوسط در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۶۶۹.۴ تریلیون وون رسید که حاکی از رشد ۳۷.۶ تریلیون وون در مقایسه با سال قبل از آن دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر