07 فروردين 1398 - 15:11
رییس کل بانک مرکزی خبر داد؛

اختصاص ۴هزارمیلیارد تومان برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل

رییس کل بانک مرکزی از تخصیص بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به منظور احیا و بازسازی واحدهای آسیب دیده در سیلاب های اخیر خبر داد.
کد خبر : ۹۸۵۱۹
عبدالناصر همتی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، «عبدالناصر همتی» در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: همانطور که دیروز در مورد آمادگی سیستم بانکی برای مساعدت و همراهی با هموطنان سیل زده تاکید کردم، امروز در جلسه هیات وزیران در حضور رئیس جمهوری موضوع کمک ها و اقدام های دولت برای جبران بخشی از خسارت های وارده به اموال، دارایی ها و فعالیت های اقتصادی مردم مطرح شد.


وی افزود: مقرر شد علاوه بر کمک های بلاعوض دولت، برای تعمیرات و ساخت واحدهای آسیب دیده شهری و روستایی در جریان سیل اخیر و همچنین بازسازی و احیای زمین های کشاورزی و واحدهای تولیدی زیربخش های کشاورزی، وام و تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یابد.


رییس شورای پول و اعتبار ادامه داد: رقم این تسهیلات بیش از چهار هزار میلیارد تومان برآورد می شود و ما به التفاوت نرخ تسهیلات تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار توسط دولت تقبل و پرداخت خواهد شد.


همتی نوشت: اطلاعیه مشترک منتشره توسط شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک های خصوصی مبنی بر آمادگی بانک ها در همراهی با سیاست های دولت و بانک مرکزی قابل تقدیر است و امیدوارم هر چه سریعتر آغاز شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها