10 فروردين 1398 - 11:34

نظارت مجلس بر اجرای قانون بودجه در سال ۹۸

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید در سال جدید میزان نظارت کمیسیون بر نحوه اجرای قانون بودجه افزایش پیدا می کند.
کد خبر : ۹۸۵۵۰
بودجه 98

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تصویب لایحه بودجه سال ۹۸ از مهمترین برنامه های کاری این کمیسیون در سال ۹۷ بوده است، گفت: یکی از مواردی که اعضای کمیسیون برای آن وقت بسیاری گذاشتند بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۹۸ بود.


نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم  ادامه داد: پیگیری اعتبار ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به اشتغال پایدار روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر از دیگر مسائلی بود که در سال گذشته پیگیری شد، همچنین حذف دیرکرد سود تسهیلات بانکی از موضوعاتی بود که در کمیسیون بودجه وقت قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.


وی با اشاره به موضوع افزایش حقوق ها در سال ۹۸ عنوان کرد: در بحث معیشت، افزایش حقوق ها در دستور کار قرار داشت، دولت به دنبال آن بود که به طور متوسط حقوق ها را ۲۰ درصد افزایش دهد اما در نهایت با نظر نمایندگان روش افزایش حقوق ها تغییر کرد.


مرادی، با اشاره به مخالفت نوبخت با نحوه افزایش حقوق ها، اظهار داشت: سازمان برنامه مخالفت خود را با افزایش حقوق ها در حالی اعلام کرد که مجلس می خواهد در سال جدید شرایط را به نحوی فراهم کند تا افرادی که حقوق زیر ۳ میلیون می گیرند فشار اقتصادی زیادی را متحمل نشوند.


این نماینده مجلس افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و تورم افسارگسیخته در سال جدید کمیسیون متناسب با شرایط اقتصادی روز کشور موضوعات را در دستور کار قرار می دهد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: در واقع در سال جدید بر کمیسیون نظارت خود را بر نحوه اجرای قانون بوجه از سوی دولت و دستگاه های اجرایی افزایش می دهد تا تخصیص اعتبارات به درستی صورت گیرد و در صورت خلاء قانونی، اصلاحات لازم را اعمال کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر