14 فروردين 1398 - 10:30
به دلیل تنش های تجاری:

بانک توسعه رشد اقتصادی جنوب شرق آسیا را کاهش داد

بانک توسعه آسیا پیش بینی خود از رشد اقتصادی در منطقه جنوب شرق آسیا را به دلیل تنش‌های تجاری و ریسک‌های بین المللی کاهش داد.
کد خبر : ۹۸۵۹۱
بانک توسعه آسیا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بانک توسعه آسیا پیش بینی خود از رشد اقتصادی در هند و آسیا جنوب شرقی را در سال جاری میلادی به دلیل ریسک های جهانی ناشی از تتنش های تجاری و نگرانی بر سر برگزیت بدون توافق کاهش داد.


در همین حال بانک توسعه آسیا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در هند احتمالا در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۷.۲ درصد کاهش خواهد یافت که پیش از این رقم ۷.۶ درصد را برای آن برآورد کرده بود.


همچنین این بانک پیش بینی خود از رشد اقتصادی منطقه آسیا جنوب شرقی را با ۰.۲ درصد کاهش ۴.۹ درصد اعلام کرد. بانک توسعه آسیا اعلام کرد وخیم شدن اختلافات تجاری میان چین و آمریکا می تواند بر میزان سرمایه گذاری تاثیر منفی بگذارد؛ ضمن اینکه خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا و نوسانات بازار مالی به ریسک‌های جهانی می‌افزاید.


بر همین اساس، کارشناس ارشد اقتصادی بانک توسعه آسیا گفت: باتوجه به بلاتکلیفی‌های متعدد که ناشی از سیاست پولی آمریکا و بی نظمی احتمالی از برگزیت است، رشد در اقتصادهای پیشرفته می‌تواند نسبت به آنچه که از قبل تصور می شد، روند کُندتری را به خود گیرد و چشم انداز رشد اقتصادی آنها بویژه برای چین و دیگر اقتصادهای این منطقه ضعیفتر شود. پیش بینی از رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶.۳ درصد و این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۱ درصد خواهد بود.


نوسان نرخ ارز بویژه در کشورهایی که بدهی آنها به دلار است، مشکل ساز خواهد بود. ابزارهای پولی مناسب، گفتمان منطقه ای و بازارهای داخلی باید بعنوان وسیله ای برای مقابله با تاثیر سفت و سخت شدن شرایط مالی خارجی عمل کنند.


بر پایه این گزارش، از آنجایی که در پیش گرفتن سیاست افزایش نرخ بهره در آمریکا رنگ باخته است، سیاستگذاران باید در این زمان بلاتکلیفی هوشیار باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر