17 فروردين 1398 - 09:57

رییس جدید بانک جهانی رسما انتخاب شد

سیزدهمین رییس بانک جهانی «دیوید مالپاس» همان گزینه دونالد ترامپ از روز سه شنبه سکان این نهاد پولی را به دست خواهد گرفت.
کد خبر : ۹۸۶۲۳
رییس بانک جهانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از دیس دی، هیئت مدیره بانک جهانی ساعاتی پیش «دیوید مالپاس» را بعنوان رییس جدید گروه بانک جهانی به مدت ۵ سال انتخاب کرد. وی از روز سه شنبه نهم آوریل سکان این نهاد بین المللی پولی را به دست خواهد گرفت.


بانک جهانی در وب سایت خود اعلام کرد انتصاب «مالپاس» در راستای یک فرآیند نامزدی شفاف انجام گرفت که در آن هر عضوی از بانک جهانی می‌توانست نامزد خود را به هیئت مدیره  پیشنهاد کند.


همچنین رییس بانک جهانی ریاست هیئت مدیره بانک بین المللی بازسازی و توسعه و نیز انجمن توسعه بین الملل را عهده دار است؛ ضمن اینکه رییس بانک جهانی رییس هیئت مدیره شرکت فاینانس بین الملل، آژانس ضمانت سرمایه گذاری چند جانبه و شورای اداری مرکز بین الملل برای حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری هم است.


پیش از این «مالپاس» بعنوان معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور بین الملل بود وی نماینده آمریکا در نشست های بین المللی از قبیل گروه جی ۷ و معاون وزرای دارایی گروه جی ۲۰ و نیز بعنوان نماینده آمریکا در نشست های بهاره و سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول حضور داشته است.


وی در اصلاحات و خلاقیت های گروه بانک جهانی نقش داشته است. «مالپاس» در توسعه طرح ابتکاری شفافیت بدهی که در راستای کاهش نوسان و شدت بحران بدهی توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول انتخاذ شد، نقش مفیدی را ایفاد کرد.   


بر پایه این گزارش، پیش از فعالیت «مالپاس» در وزارت خزانه داری آمریکا، وی بعنوان یک اقتصاددان بین المللی و موسس شرکت تحقیقاتی اقتصاد کلان در نیویورک بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر