17 فروردين 1398 - 16:02

کشف قیمت ۵۰۹ هزار ریالی یک اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس

یک اوراق تسهیلات مسکن جدید با قیمت ۵۰۹ هزار ریالی در فرابورس کشف قیمت شد.
کد خبر : ۹۸۶۴۸
اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش ایبِنا، نخستین روز این هفته کاری از فروردین‌ماه ۹۸ در فرابورس با دادوستد بیش از ۸۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ورقه به ارزش بیش از ۳ هزار و ۲۰ میلیارد ریال در مجموع بازارها به پایان رسید که حدود نیمی از حجم کل، به معاملات دو بازار اول و دوم تعلق داشت.


ابزارهای نوین مالی


در میانه نخستین ماه از بهار ۹۸ در بازار ابزارهای نوین مالی که امروز شاهد گشایش نماد اوراق گواهی تسهیلات مسکن اسفندماه ۹۷، «تسه۹۷۱۲»، و کشف قیمت ۵۰۹ هزار ریالی آن بود، ۱۵ میلیون ورقه به ارزش ۸۰۳ میلیارد ریال معامله شد و نماد «اعتماد» با ارزش معاملات بیش از ۹۳ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار در اختیار گرفت.


از طرف دیگر، بازار اول فرابورس امروز شاهد معامله ۸۳ میلیون سهم به ارزش ۲۲۸ میلیارد بود و ۳۲۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۱ میلیارد ریال نیز در بازار دوم میان معامله‌گران دست‌ به‌ دست شد که نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش را در این دو بازار به خود اختصاص داد.


بازار پایه


به‌علاوه، بازار پایه در روزی که گذشت علاوه بر میزبانی از خرید و فروش ۳۸۴ میلیون سهم به ارزش ۹۳۳ میلیارد ریال، شاهد توقف دو نماد «سجام» و «شلرد» مربوط به شرکت‌های مجتمع سیمان غرب آسیا و کود شیمیایی اوره لردگان به علت برگزاری مجامع عمومی سالیانه صاحبان سهام در روز دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه بود.


نمادهای تاثیرگذار


همچنین رصد نمادهای معاملاتی در روز جاری بیانگر صدرنشینی نمادهای «گکوثر» و «مارون» به لحاظ ثبت به‌ترتیب بیشترین افزایش و کاهش قیمت روزانه و رسیدن عنوان پُربازیدترین‌ها به سه نماد «ذوب»، «زاگرس» و «زدشت» است. در نهایت، شاخص کل در روز جاری تحت تاثیر معاملات منفی در نمادهای «مارون» و «هرمز»، ۱۴ واحد کاهش یافت و در پایان در ارتفاع ۲۳۹۰ واحدی ایستاد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر