18 فروردين 1398 - 11:19

فشار ترامپ برای کاهش نرخ سود/شرایط فدرال رزرو باید چگونه باشد؟

در حالی که رییس جمهور آمریکا فشار بر فدرال رزرو را به منظور کاهش نرخ سود افزایش داده، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش سود بانکی مستلزم یک سری شرایط خاص است.
کد خبر : ۹۸۶۷۳
فدرال رزرو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بیزینس اینسایدر، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا فشار خود بر روی فدرال رزرو را به منظور کاهش نرخ بهره به طرز بی سابقه ای افزایش داده و از بانک مرکزی آمریکا خواسته که نرخ بهره را باید کاهش دهد.


این در حالی است که کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند شرایط کسب و کار و مصرف کننده نیازمند تغییر اساسی به منظور رسیدن به این هدف است. به گفته کارشناسان اقتصادی بازار بورس آمریکا بعد از عملکرد ضعیف خود که از سال بحران مالی جهان به بعد ضعیف ترین روند بود، بهبود پیدا کرده است؛ اما تنزل قیمت ها در بازارهای مالی، نوسان بالا و روند منحنی سود می تواند بار دیگر نگرانی ها را افزایش دهد.  



در همین حال تحلیل گران بانک آمریکا اعلام کردند تا زمانی که بازارها حمایت شوند فدرال رزرو می تواند نرخ بهره را کاهش دهد و فشار از سیستم برداشته می شود؛ ضمن اینکه رساندن نرخ سود به صفر از سوی فدرال رزرو دور از انتظار است و در این صورت افزایش نرخ سود بعد از مدتی از سر گرفته می شود.


همچنین تورم آمریکا کمتر از نرخ هدف گذاری دو درصد از سوی فدرال رزرو است که به اندازه کافی محکم است. در صورتی که تورم کاهش بیشتری پیدا کند مقامات فدرال رزرو تعهد خود به تورم بالاتر را کاهش می دهند.


«جاش رایت» کارشناس ارشد اقتصادی در iCIMS گفت: اگر «جروم پاول» رییس فدرال رزرو به طور جدی در مورد تورم پایین یکی از چالش های زمان ما به لحاظ موضوع اقتصادی یا سیاسی باشد در این صورت فدرال رزرو می تواند نرخ بهره را به منظور پشتیبانی تورم کاهش دهد.


در حالی که انتظار می رود رشد اقتصادی در ماه های آینده کاهش پیدا کند، فدرال رزرو پافشاری به چشم انداز مستحکم اقتصاد آمریکا دارد. همچنین موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد کاهش نرخ سود برای فدرال رزرو مشروط به آن است که رشد اقتصادی نسبت به شرایط بازار مالی یا پتانسیل اقتصادی کمتر باشد.  



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر