18 فروردين 1398 - 15:35

افزایش ۱۵۰۰ واحدی نماگر تالار شیشه ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۱۵۰۰ واحدی به ۱۸۸ هزار و ۷۵ واحد رسید.
کد خبر : ۹۸۶۸۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.


رشد شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۵۳۹ واحد رشد معادل ۰.۸۳ درصد به ۱۸۸ هزار ۷۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۴۴ واحد افزایش معادل ۰.۸۳ درصد به ۵۴ هزار ۲۳۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۹۰ واحد رشد معادل ۱.۶۴ درصد به ۳۶ هزار و ۶۱۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۱۲ واحد افزایش، معادل ۱.۶۴ درصد به ۲۵ هزار و ۵۵۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۱۶۵ واحد صعود، معادل ۱.۰۳  درصد به ۲۱۱ هزار و ۸۸۷ واحد، شاخص بازار اول با ۱۲۰۱ واحد افزایش معادل ۰.۸۷ درصد به ۱۴۰ هزار ۳۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۷۴۹ واحد رشد معادل ۰.۷۵ درصد، به ۳۶۷ هزار و ۵۱۶ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فولاد با ۲۵۵ واحد، وبملت با ۱۰۹ واحد، شبندر با ۹۸ واحد، فارس با ۹۵ واحد، وپارس با ۷۹ واحد، رمپنا با ۶۹ واحد خودرو با ۶۹ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می‌افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص «وسایل ارتباطی با ۱۸۶ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۳ هزار و ۹۲۰ واحد، قند و شکر با ۱۱۵۲ واحد افزایش معادل ۴.۵۰ درصد به ۲۶ هزار و ۷۸۷ واحد، انتشار و چاپ با ۱۴۳۸۷ واحد رشد معادل ۴.۴۵ درصد به ۳۳۷ هزار و ۵۷۳ واحد، محصولات چوبی با ۷۱۵۳ واحد افزایش معادل ۴.۰۳ درصد به ۱۸۴ هزار و ۸۲۲ واحد، خودرو با ۷۶۷ واحد رشد، معادل ۳.۴۵ درصد به ۲۳ هزار و ۲۳ واحد، ماشین آلات با ۱۰۰۱ واحد افزایش معادل ۳.۰۶ درصد به ۳۳ هزار و ۷۶۹ واحد، زراعت با ۵۲۶ واحد رشد معادل ۲.۸۵ درصد به ۱۹ هزار و یک واحد» رسید.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت‌ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «تکنو، وپارس، غمهرا، کفپارس، ساربیل، غدشت و سنیر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ثامان، دکوثر، کسرام، دعبید، خمحور، خفنر و کپشیر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت سیمان‌ سفیدنی‌ریز «سنیر۱»، نماد معاملاتی شرکت فرآوری‌موادمعدنی‌ایران‌ «فرآور» و نماد معاملاتی شرکت سیمان‌ تهران‌ «ستران۱» با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف، نماد معاملاتی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید «وامید۱»، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای ۲ روز کاری ادامه یافت و نماد معاملاتی حق تقدم شرکت کارت اعتباری ایران کیش «رکیشح»، شرکت مهندسی تکنوتار«تکنو»، شرکت سرمایه گذاری بوعلی «وبوعلی»، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران «شیران» و بانک پارسیان «وپارس» بازگشایی شند.


تحرک گروه ها


همچنین در معاملات روز جاری بیشتر سهام گروه فلزات اساسی با روند افزایشی در قیمت پایانی روبه‌رو شدند و بعضا بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند. در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز شاهد رشد قیمت بیشتر سهام بودیم. در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز بیشتر سهم‌ها روند افزایشی داشتند اما این افزایش عمدتاً تا کمتر از دو درصد بود. سهام شرکت‌های خودروسازی نیز امروز با روند افزایشی در قیمت پایانی مواجه شد به طوری که سایپا و ایران خودرو دو سهم شاخص‌های این گروه بیش از چهار درصد در قیمت پایانی رشد کردند و در لیست شرکت‌های تأثیرگذار روی شاخص قرار گرفتند


رشد ارزش بازار


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۸۹ هزار و ۶۲۱ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۸۰۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۸۹۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۱۹ هزار و ۷۰ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر