19 فروردين 1398 - 11:44

۵ بانک بزرگ مرکزی جهان به لحاظ ذخایر طلا معرفی شدند

فدرال رزور آمریکا با بیش از ۸ هزار تُن طلا بعنوان بزرگترین دارنده ذخایر طلا در جهان است و بعداز آن ۴ کشور اروپایی قرار گرفتند.
کد خبر : ۹۸۷۲۲
طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، به دنبال حاد شدن شرایط بلاتکلیفی بازارها سرمایه گذاران به سمت خرید طلا یورش آورده اند؛ این در حالی است که در طول یک دهه گذشته بانک‌های مرکزی جهان بر روی افزایش ذخایر طلای خود متمرکز شده اند.  


شورای جهانی طلا در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد حجم طلای خریداری شده از سوی بانک های مرکزی جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی به دومین رکورد مجموع سالانه خود رسید و بانک های مرکزی در سال گذشته میلادی در مجموع ۶۵۱.۵ هزار تُن طلا خریداری کردند که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی ۷۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.



میزان طلای بانک‌های مرکزی جهان به بالاترین سطح خود در ۵۰ سال اخیر رسیده است و در این بین ۵ بانک مرکزی جهان که بزرگترین ذخایر طلا را در اختیار دارند به ترتیب عبارتند از فدرال رزرو آمریکا با ۸ هزار و ۴۰۷ تُن طلا که بیش از ۷۵ درصد از ذخایر ملی این کشور را تشکیل می‌دهد.


دومین بانک بزرگ مرکزی جهان به لحاظ ذخایر طلا دویچه بوندس بانک آلمان است که در حال حاضر ۳ هزار و ۴۸۳ تُن طلا دارد و بیش از ۷۰ درصد از ذخایر خارجی آلمان را تشکیل می‌دهد. همچنین بانک مرکزی آلمان در حال تلاش برای بازگرداندن ۶۷۴ تُن طلای خود از بانک فرانسه و فدرال رزرو آمریکا است که انتظار می‌رود فرآیند بازگرداندن طلای آلمان تا سال ۲۰۲۰ میلادی تکمیل شود.


سومین بانک بزرگ مرکزی جهان به لحاظ ذخایر طلا ایتالیا با ۲ هزار و ۵۳۴ تُن طلا است که تقریبا ۷۰ درصد از ذخایر خارجی این کشور را تشکیل می‌دهد. به گفته بانک مرکزی ایتالیا، طلا بعنوان امن‌ترین سرمایه گذاری در زمان تلاطم اقتصادی و حفاظت در مقابل نوسان دلار آمریکا است.  


چهارمین بانک بزرگ مرکزی جهان به لحاظ ذخایر طلا، فرانسه است که ۲ هزار و ۵۱۸ تُن طلا را نگهداری می‌کند و در حدود ۶۰ درصد از مجموع ذخایر خارجی این کشور را تشکیل می‌دهد. دولتمردان فرانسوی خواستار توقف فروش طلای این کشور و نیز بازگرداندن تمام شمش‌های طلای فرانسه از سایر کشورها هستند.


بر پایه این گزارش، پنجمین بانک بزرگ مرکزی جهان به لحاظ ذخایر طلا روسیه است که ۲ هزار و ۱۴۹ تُن طلا دارد و در ۶ سال اخیر روند خرید طلا را به شدت افزایش داده است. روسیه اقدام به فروش وسیع اوراق خزانه داری آمریکا در جهت خرید طلا بعنوان بخشی از تلاش دولت روسیه برای کنار گذاشتن دلار از اقتصاد این کشور کرده است.  



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر