19 فروردين 1398 - 16:00

افزایش ۵۰۰ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۵۰۰ واحدی به ۱۸۸ هزار و ۵۹۲ واحد رسید.
کد خبر : ۹۸۷۳۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.


رشد شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵۱۸ واحد رشد معادل ۰.۲۸ درصد به ۱۸۸ هزار ۵۹۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۴۹ واحد افزایش معادل ۰.۲۸ درصد به ۵۴ هزار ۳۸۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۲۵ واحد رشد معادل ۰.۳۴ درصد به ۳۶ هزار و ۷۴۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸۷ واحد افزایش، معادل ۰.۳۴ درصد به ۲۵ هزار و ۶۴۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۰۲ واحد صعود، معادل ۰.۲۴  درصد به ۲۱۲ هزار و ۳۸۸ واحد، شاخص بازار اول با ۵۴۶ واحد افزایش معادل ۰.۳۹ درصد به ۱۴۰ هزار ۵۷۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۶۶ واحد رشد معادل ۰.۰۷ درصد، به ۳۶۷ هزار و ۷۷۴ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «شپنا با ۱۸۸ واحد، شتران با ۱۷۳ واحد، فملی با ۱۶۹ واحد، شبندر با ۱۵۹ واحد و رمپنا با ۸۱ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افزایش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « قند و شکر با ۶۶ واحد صعود معادل ۴.۶۵ درصد به یک هزار و ۵۰۲ واحد، وسایل ارتباطی با ۷۵۷۶ واحد افزایش معادل ۴.۴۵ درصد به ۱۷۷ هزار و ۶۶۸ واحد، فرآورده نفتی با ۱۴۸ واحد رشد معادل ۴.۱۴ درصد به ۳ هزار و ۷۳۳ واحد، انتشار و چاپ با ۷۲۲ واحد افزایش معادل ۴.۰۷ درصد به ۱۸ هزار و ۴۷۵ واحد، سیمان با ۸۶۶ واحد رشد، معادل ۳.۵۰ درصد به ۲۵ هزار و ۶۳۴ واحد، فنی مهندسی با ۹۶۴ واحد افزایش معادل ۳.۴۲ درصد به ۲۹ هزار و ۱۹۵ واحد، زراعت با ۱۱۱۹ واحد رشد معادل ۳.۲۶ درصد به ۳۵ هزار و ۴۷۳ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت‌ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «حفارس، سفارس، پترول، غدام، غمهرا، دامین و سصوفی» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «زپارس، ثامان، ختوفا، غشاذر، کسرام، ثاباد و خبهمن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


افزون بر این، امروز نمادهای «کگل، غدام، ومعادن، غبشهر» متوقف و نمادهای «حفارس، سبهان، سفارس، شکلر، سیستم» بازگشایی شدند ونمادهای «سنیرح، دسیتاح، رکیشح» مشمول حراج مجدد نمادهای معاملاتی شدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۶۰ هزار و ۱۰۴ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۲۷۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۲۱ هزار و ۴۴ میلیارد تومان رسید


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر