23 فروردين 1398 - 12:00
عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد :

طرح مجلس برای کاهش سود تسهیلات و سپرده‌ بانکی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تدوین طرحی برای کاهش سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند انقلاب عظیمی در تولید رخ می‌دهد.
کد خبر : ۹۸۸۴۷
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمدرضا منصوری، انتخاب شعار رونق تولید برای سال ۹۸ را فرصت مناسبی برای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی دانست و اظهار داشت: همان‌گونه که ژاپن با حمایت از تولید داخلی اقتصاد برتر دنیا شد ایران نیز می‌تواند از طریق الگوبرداری از این کشورها به راحتی به قله‌های موفقیت دست یابد که تحقق این مهم در گرو حمایت از کالاهای داخلی باکیفیت و جلوگیری از واردات بی‌رویه است.


نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، افزود: با تحقق رونق تولید از یک سو نیاز داخل تأمین شده و از سوی دیگر زمینه صادرات گسترده فراهم می‌شود.


وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی، صادرات را به یکی از منابع اصلی کسب درآمد تبدیل می‌کند، اظهار کرد: با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، جلوگیری از قاچاق، کاهش واردات، تأمین تسهیلات ارزان قیمت برای واحدهای تولیدی می‌توان زمینه رونق تولید را فراهم کرد.


تحریم فرصتی برای تقویت تولید ملی


این نماینده مردم در مجلس دهم ، با بیان اینکه تحریم می‌تواند به فرصتی برای تقویت تولید ملی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد، سرعت رشد تولید را کاهش می‌دهد، بنابراین باید با برنامه‌ای مدون مانند سایر کشورها از تورم جلوگیری کرده و پس از ثابت کردن نرخ ارز حجم صادرات و واردات را کنترل و مشخص کرد.


منصوری از تدوین طرحی برای کاهش سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند انقلاب عظیمی در تولید رخ می‌دهد، در حال حاضر بانک‌ها روزانه یک هزار میلیارد تومان سود پول به مردم پرداخت می‌کنند که با طرح مذکور سود پول کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه انگیزه مردم برای سرمایه‌گذاری در تولید و صنعت افزایش پیدا می‌کند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد کمر تولیدکننده را شکسته است، گفت: نقدینگی در جامعه باید با اخذ تدابیر ویژه به سمت تولید سوق داده شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر