23 فروردين 1398 - 13:47

فیلیپین ۶ میلیارد یوآن اوراق پاندا منتشر می کند

فیلپین قصد دارد ۶ میلیارد یوآن اوراق پاندا با سر رسید اولیه ۳ ساله و سود ۳.۹ درصد منتشر کند.
کد خبر : ۹۸۸۵۳
بانک مرکزی فیلیپین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند فیلیپین قصد دارد ۶ میلیارد یوآن (۸۹۳.۵۴ میلیون دلار) اوراق بهادر پاندار در چین منتشر کند.


بخش اول این اوراق به ارزش ۳.۵ میلیارد یوآن و با سر رسید ۳ ساله و با نرخ سود بین ۳.۳ تا ۳.۹ درصد خواهد بود که بانک مرکزی چین بعنوان پذیره نویس خواهد بود. همچنین یک منبع دیگر در دولت فیلیپین این موضوع را تایید کرد.


یک مقام رسمی در خزانه داری گفت: این اوراق احتمالا بعداز تعطیلات هفته مقدس که در بیستم ماه جاری به پایان می رسد فروخته خواهند شد. این اوراق توسط موسسه اعتبار سنجی مودیز رتبه Baa۲ و از سوی موسسه اعتبار سنجی اس اند پی در رتبه BBB قرار گرفتند و اعلام شد از طریق هنگ کنگ در دسترس سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.


منابع اعلام کردند منتشر کننده این اوراق قصد دارد تا از این طریق ذخایر ارزی را افزایش دهد؛ اما ممکن است که این اوراق به پزو فیلیپین برای پرداخت هزینه های عمومی از قبیل پروژه های مرتبط با طرح کمربند و جاده پکن سوآپ شود.


بر پایه این گزارش، فیلیپین برای اولین بار در ماه مارس سال گذشته میلادی وارد بازار اوراق پاندا چین شد و ۱.۴۶ میلیارد یوآن با سر رسید ۳ ساله و سود ۵ درصد فروخت و در ماه اوت سال ۲۰۱۸ میلادی وزارت دارایی فیلیپین اعلام کرد به بازار اوراق پاندا در طی ۱۲ تا ۱۸ ماه باز خواهد گشت؛ اما در مورد میزان انتشار تصمیم گیری نکرده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها