24 فروردين 1398 - 14:43

ادامه روزهای سبز تالار شیشه‌ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۱۲۰۰ واحدی به ۱۹۵ هزار و ۲۰۲ واحد رسید.
کد خبر : ۹۸۸۹۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.


رشد شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۲۲۴ واحد رشد معادل ۰.۶۳ درصد به ۱۹۵ هزار ۲۰۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۵۳ واحد افزایش معادل ۰.۶۳ درصد به ۵۶ هزار ۲۹۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۸۳ واحد رشد معادل ۱.۷۹ درصد به ۳۸ هزار و ۸۶۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۷۶ واحد افزایش، معادل ۱.۷۹ درصد به ۲۷ هزار و ۱۱۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۹۵ واحد صعود، معادل ۰.۵۵ درصد به ۲۲۰ هزار و ۴۳۵ واحد، شاخص بازار اول با ۸۵۶ واحد افزایش معادل ۰.۵۹ درصد به ۱۴۵ هزار ۴۲۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۶۴۹ واحد رشد معادل ۰.۷۰ درصد، به ۳۸۱ هزار و ۴۹ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «کچاد با ۲۶۱ واحد، پارسان با ۱۹۵ واحد، رمپنا با ۱۶۵ واحد، دزهراوی با ۹۱ واحد، فارس با ۸۳ واحد و تاپیکو با ۸۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «مواد دارویی با ۹۳۵ واحد صعود معادل ۵.۹۳ درصد به ۱۶ هزار و ۷۱۰ واحد، محصولات کاغذ با ۱۲۴۰ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۲۹ هزار و ۹۲ واحد، فنی مهندسی با ۶۱ واحد رشد معادل ۴.۸۳ درصد به ۳۰ هزار و ۷۸۰ واحد، سایر معادن با ۱۳۶۹ واحد افزایش معادل ۴.۶۶ درصد به ۳۰ هزار و ۷۸۰ واحد، غذایی بجز قند با ۲۱۶ واحد رشد، معادل ۳.۲۷ درصد به ۶ هزار و ۸۵۴ واحد، لاستیک با ۱۲۰۵ واحد افزایش معادل ۳.۲۲ درصد به ۳۸ هزار و ۶۴۰ واحد، انتشار و چاپ با (۱۶۵۴۶) واحد افت معادل (۴.۵۴) درصد به ۳۴۸ هزار و ۱۰۹ واحد» رسید.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «دزهراوی، غشهد، لسرما، دعبید، سفانو، سفار و فپنتا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «چافست، شکلر، سخوز، حفارس، ثمسکن، رتکو و کحافظ» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


افزون بر این، امروز نمادهای «کگل، غدام، ومعادن، غبشهر» متوقف و نمادهای «حفارس، سبهان، سفارس، شکلر، سیستم» بازگشایی شدند ونمادهای «سنیرح، دسیتاح، رکیشح» مشمول حراج مجدد نمادهای معاملاتی شدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۹۰ هزار و ۴۱۶ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۳۸۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۴۶ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر