25 فروردين 1398 - 15:22

کاهش شتاب رشد بورس

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۸۰۰ واحدی به ۱۹۶ هزار و ۸۴ واحد رسید.
کد خبر : ۹۸۹۳۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که بیشتر شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته مواجه شدند.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۸۸۲ واحد رشد معادل ۰.۴۵ درصد به ۱۹۶ هزار ۸۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۵۴ واحد افزایش معادل ۰.۴۵  درصد به ۵۶ هزار ۵۴۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۵۲ واحد رشد معادل ۰.۶۵ درصد به ۳۹ هزار و ۱۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۷۶ واحد افزایش، معادل ۰.۶۵ درصد به ۲۷ هزار و ۲۹۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۵۸ واحد صعود، معادل ۰.۴۸ درصد به ۲۲۱ هزار و ۴۹۴ واحد، شاخص بازار اول با ۱۰۷۶ واحد افزایش معادل ۰.۷۴ درصد به ۱۴۶ هزار ۵۰۱ واحد و شاخص بازار دوم با (۲۴۸) واحد افت معادل (۰.۰۷) درصد، به ۳۸۰ هزار و ۸۰۱ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «ومعادن با ۳۸۳ واحد، پارسان با ۱۹۲ واحد، رمپنا با ۱۳۳ واحد، شبندر با ۸۵ واحد و کچاد با ۷۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.  


عملکرد شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «ذغالسنگ با ۲۵۳ واحد صعود معادل ۴.۶۷ درصد به ۵ هزار و ۶۹۰ واحد، سایر معادن با ۱۳۷۰ واحد افزایش معادل ۴.۴۵ درصد به ۳۲ هزار و ۱۵۱ واحد، محصولات کاغذ با ۱۰۳۳ واحد رشد معادل ۳.۹۶ درصد به ۲۷ هزار و ۱۲۵ واحد، فنی مهندسی با ۵۰ واحد افزایش معادل ۳.۷۵ درصد به یک هزار و ۳۹۴ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۶ واحد رشد، معادل ۳.۱۳ درصد به ۲۱۱ واحد، منسوجات با ۵۶ واحد افزایش معادل ۳.۱۰ درصد به یک هزار و ۸۷۸ واحد، غذایی بجز قند با ۱۹۴ واحد رشد معادل ۲.۸۴ درصد به ۷ هزار و ۴۹ واحد» رسید.


بیشترین قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «غبشهر، دامین، ومعادن، غدام، خلنت، غدشت و دلقما» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قهکمت، سصوفی، سقاین، سشرق، ساروم، سخوز و سدور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۶۷ هزار و ۵۶۱ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۵۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۵۱ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر