26 فروردين 1398 - 10:13

ذخایر ارزی بانک مرکزی هند به ۴۱۳.۸ میلیارد دلار رسید

ذخایر ارزی رزرو بانک هند با ۱.۸۷ میلیارد دلار افزایش به رقم ۴۱۳.۸۷۶ میلیارد دلار رسید.
کد خبر : ۹۸۹۵۷
رزرو بانک هند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بیزینس استاندارد، رزرو بانک هند در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: ذخایر ارزی هند با یک میلیارد و ۸۷۶ میلیون دلار افزایش به ۴۱۳ میلیارد و ۷۸۱ میلیون دلار در هفته منتهی به پنجم آوریل افزایش پیدا کرد.  


همچنین رزرو بانک هند اعلام کرد: هفته قبل از آن هم درآمدهای ارزی هند با ۵.۲۳۷ میلیارد دلار به ۴۱۱.۹۰۵ میلیارد دلار رسیده بود که علت آن به انجام سوآپ دلار-روپیه از سوی بانک مرکزی هند بود. رزرو بانک هند اعلام کرد در هفته منتهی به پنجم آوریل دارایی های ارزی که بخش اصلی ذخایر کل را تشکیل می دهند با ۲.۰۶۲ میلیارد دلار افزایش به ۳۸۶.۱۱۶ میلیارد دلار رسید.


دارایی های ارزی شامل تاثیر رشد و کاهش ارزش ارز غیر دلار آمریکا مانند یورو، پوند و ین در ذخایر نگهداری شده ارزی رزرو بانک هند می شود. بر پایه این گزارش مجموع ذخایر ارزی رزرو بانک هند در سیزدهم آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی با رسیدن به ۴۲۶.۰۲۸ میلیارد دلار به بالاترین رکورد خود رسیده بود و از آن زمان به بعد ۱۳ میلیارد دلار از آن کسر شده است.


بر پایه این گزارش، ذخایر طلای رزرو بانک هند در هفته گذشته با ۱۸۲.۶ میلیون دلار کاهش به ۲۳.۲۲۵ میلیارد دلار رسید؛ ضمن اینکه موجودی رزرو بانک هند در نزد صندوق بین المللی پول یا همان Special Drawing Rights هم با ۱.۲ میلیون دلار کاهش به ۱.۴۵۵ میلیارد دلار رسید.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر