26 فروردين 1398 - 15:36
شاخص در کانال ۲۰۱ هزار واحد قرار گرفت:

روز تاریخی بازار سهام

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با ثبت یک رکوردشکنی تاریخی با رشد بیش از ۵۷۰۰ واحدی برای اولین بار وارد کانال ۲۰۱ هزار واحدی شد.
کد خبر : ۹۸۹۷۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که اکثر  شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته مواجه شدند.


رشد ۲ درصدی شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵۷۲۱ واحد رشد معادل ۲.۹۲ درصد به ۲۰۱ هزار ۸۰۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۶۴۹ واحد افزایش معادل ۲.۹۲ درصد به ۵۸ هزار ۱۹۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۶۶ واحد رشد معادل ۲.۲۲ درصد به ۳۹ هزار و ۹۷۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۰۴ واحد افزایش، معادل ۲.۲۲ درصد به ۲۷ هزار و ۹۰۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۹۵۷ واحد صعود، معادل ۳.۱۴ درصد به ۲۲۸ هزار و ۴۵۰ واحد، شاخص بازار اول با ۴۶۷۵ واحد افزایش معادل ۳.۱۹ درصد به ۱۵۱ هزار ۱۷۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۲۲۸ واحد صعود معادل ۲.۴۲ درصد، به ۳۹۰ هزار و ۲۹ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «وتجارت با ۶۰۱ واحد، کگل با ۵۴۸ واحد، فولاد با ۴۴۴ واحد، پارس با ۲۴۵ واحد، تاپیکو با ۲۳۸ واحد، فارس با ۲۳۶ واحد و شبندر با ۲۳۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   


موج صعودی نماگرهای صنایع


این گزارش می‌افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «بانک‌ها با ۶۰ واحد صعود معادل ۶.۱۱ درصد به یک هزار و ۵۲ واحد، مالی با ۱۱۴۱۰ واحد افزایش معادل ۵.۱۱ درصد به ۲۳۴ هزار و ۶۸۰ واحد، وسایل ارتباطی با ۲۰۲ واحد رشد معادل ۴.۹۶ درصد به ۴ هزار و ۲۷۷ واحد، فنی مهندسی با ۶۷ واحد افزایش معادل ۴.۸۷ درصد به یک هزار و ۴۶۲ واحد، کانه فلزی با ۲۴۹۴ واحد رشد، معادل ۴.۱۵ درصد به ۶۲ هزار و ۶۴۱ واحد، محصولات کاغذ با ۱۰۹۵ واحد افزایش معادل ۴.۰۴ درصد به ۲۸ هزار و ۲۲۰ واحد، فرآورده نفتی با ۳۲۳۰۹ واحد رشد معادل ۳.۹۱ درصد به ۸۵۷ هزار و ۶۸۳ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت‌ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «وتجارت، وایران، کگل، شپترو، غدشت، سنیر و فلامی» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قشهد، قصفها، دیران، سبجنو، قمرو، دامین و قلرست» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بازگشایی و توقف نماد


بر اساس این گزارش، با بازگشایی نماد بانک تجارت، گروه بانکی بیشترین سهم ارزش معاملات بورس تهران را به خود اختصاص داد و در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت. گروه صنایع شیمیایی نیز جایگاه دوم را ازآن خود کرد و گروه کانه های فلزی و همچنین فلزات اساسی نیز در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.


همچنین نمادهای معاملاتی «وتجارت، کگل، قصهفا، و ایران، وبوعلی، قشهد، فسپا و وپارس» بازگشایی و نمادهای «فولاژ، وآتی، وسکاب، غبهنوش، سصفها، خگستر، فلوله و لابسا» طی معاملات امروز متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۲۹ هزار و ۴۱۷ نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۶۱۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۷۳ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر