27 فروردين 1398 - 10:43
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد:

اعطای وام های قرض الحسنه به آسیب دیدگان سیل اخیر

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از اعطای وام های قرض الحسنه به آسیب دیدگان سیل اخیر و برنامه وام های اشتغال، کارآفرینی و کارگشایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.
کد خبر : ۹۹۰۰۰
99

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مرتضی اکبری در نشست صبح امروز  درخصوص اعطای وام های قرض الحسنه به آسیب دیدگان سیل اخیر و برنامه وام های اشتغال، کارآفرینی و کارگشایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، با حضور پرویز فتاح، رییس این کمیته،  اظهار داشت: ۱۰ میلیارد ریال کمک های بلاعوض غیر نقدی به جهت برپایی پایگاه کمک رسانی بانک به منظور ارائه خدمت و امداد به آسیب دیدگان از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.


وی افزود: در استان گلستان ورود ۱۲ کامیونت حامل مواد غذایی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران به مناطق سیل زده استان گلستان از زمان وقوعحادثه و ورود کامیونت های حامل مواد غذایی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران به مناطق سیل زده استان لرستان (چگینی، پلدختر، معمولان، دلفان) از زمان وقوع حادثه در استان لرستان و همچنین ارسال بسته حمایتی و مایحتاج ضروری برای استفاده مردم آسیب دیده شهر کیاکلا (شهرستان سیمرغ) در استان مازندران و در استان ایلام نیز ارسال بسته حمایتی و مایحتاج ضروری برای استفاده مردم آسیب دیده ارائه شده است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: شعب این بانک نیز در مناطق سیل زده، آماده خدمت رسانی بوده و کلیه خدمات بانکی را به مردم منطقه ارائه کرده اند همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان تا سقف ۵۰ میلیون ریال به ازای هر نفر، با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.


اکبری در ادامه درباره عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران، توضیح داد: این بانک با هدف کمک به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی نیازمندان جامعه در همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) بالغ بر ۱۱۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، کارآفرینی و کارگشایی به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت کرده است. از این میزان تسهیلات، مبلغ ۴۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و کارگشایی از محل منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران و مبلغ ۲۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی و ودیعه مسکن از محل منابع بانک و صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.


وی درباره حمایت از سایر نهادهای حمایتی، ‌ گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف توانمندسازی زنان، ۳۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار، بانوان بد سرپرست و دختران خود سرپرست به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.


همچنین در همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۹۶ تا پایان سال ۹۷، تعداد ۹ هزار و ۸۰۴ فقره تسهیلات به ارزش ۵۴۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برای احداث و بازسازی مسکن روستاییان پرداخت کرده است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه با اشاره به اینکه در تعامل با سازمان بهزیستی کشور به منظور توانمندسازی مددخواهان تا کنون بالغ بر  فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۷۹۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال پرداخت شده، گفت: با استقبال هموطنان از سبد محصولات متنوع بانک، تا پایان سال ۱۳۹۷ بیش از ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار سپرده گذاری در این بانک افتتاح حساب کرده اند.


اکبری درباره تعداد تسهیلات پرداختی از ابتدای تاسیس تا کنون، توضیح داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در بیش از یازده سال فعالیت و تا پایان سال گذشته، مبلغ ۱۵۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال منابع در اختیار داشته که بالغ بر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره به ارزش ۳۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. تعداد تسهیلات پرداختی در سال ۱۳۹۷ بالغ بر یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته بالغ بر ۶۲ , ۵ درصد رشد داشته است.


توانمندسازی مناطق محروم و ایجاد اشتغال پایدار 


وی تاکید کرد: این بانک، با هدف تقویت زمینه های اشتغالزایی با رویکرد حمایت از توانمندسازی روستاییان با همکاری بنیاد برکت توانسته، حدود ۲۱هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال های روستایی پرداخت کند. این بانک با هدف حمایت از دانشجویان و کمک به تامین هزینه های تحصیلی آنان در مقاطع مختلف تحصیلی تفاهم نامه های همکاری با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و ... منعقد کرده است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، افزود: حمایت از چرخه تولید و اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسط نیز این بانک، با تدوین طرح های تسهیلاتی متنوع در حوزه کالای ایرانی از طریق تقویت توان خرید متقاضیان به حمایت از چرخه تولید و اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسط پرداخته است.


همچنین به منظور تقویت توان اقتصادی مردم اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای خرید خدماتی همچون بیمه، انشعابات فاضلاب، عوارض شهرداری، سفر و... نموده است. بانکداری سبز بانک قرض الحسنه مهر ایران علاوه بر اینکه مبدع وام های سبز برای حفاظت از محیط زیست است، با بهره گیری از دانش و تکنولوژی نوین بانکی، زیرساخت های مناسبی را برای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک راه اندازی کرده است که عموم هموطنان می توانند با بهره گیری از این خدمات علاوه بر تسهیل در امور بانکی و پرداخت های روزمره خود، در حفظ و نگهداری محیط زیست نیز تاثیر گذار باشند.


برنامه های بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۹۸


اکبری درباره برنامه های این بانک در سال جاری توضیح داد: پیش بینی برای پرداخت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف به بویژه حمایت از رونق تولید ملی، اشتغالزایی و کار آفرینی،  تقسیم طرح های اجرایی بانک برای تجهیز و تخصیص منابع اشخاص حقیقی به سه دسته: ۱- طرح ها و پیشنهادات تسهیلاتی مشتری محور ۲طرح ها و پیشنهادات تسهیلاتی بانک محور ۳- طرح ها و پیشنهادات ترکیبی، توجه و توسعه برنامه های حمایت از رونق تولید ملی، ایجاد بازارهای مناسب برای کالای داخلی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک به ایجاد اشتغال و کارآفرینی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کارکنان و کارگران شرکت های تولیدی خصوصی و دولتی به عنوان اصلی ترین سرمایه های تولید و با هدف رفع دغدغه های مالی و معیشتی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه. و تقویت همکاری ها با سازمان های حمایتی و مردم نهاد به منظور افزایش رفاه نیازمندان و تامین مایحتاج ضروری آنان به ویژه در حوزه اشتغالزایی سازمان هایی همچون، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... را می توان از برنامه های این بانک در سال جاری عنوان کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر