27 فروردين 1398 - 11:41

اختصاص دو برابری منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران

رییس کمیته امداد درباره همکاری با بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: هم افزایی با بانک قرض الحسنه مهر ایران درسال گذشته یکی از روش هایی بود که به این نهاد برای ارائه خدمات بهتر به مددخواهان کمک کرد.
کد خبر : ۹۹۰۰۴
پرویز فتاح

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مهندس فتاح با اشاره به همکاری های صورت گرفته با این بانک برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان اظهارداشت: اگر کمیته امداد یک برابر آورده برای پرداخت تسهیلات به نیازمندان اختصاص داده است، بانک قرض الحسنه مهر ایران دو برابر آن را به مبلغ ما اضافه کرده است.


فتاح ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران حدود ۶۸۰ میلیارد تومان به افراد تحت پوشش کمیته امداد وام پرداخت کرده است که تنها یک سوم این مبلغ را کمیته آورده و مابقی آن را بانک اختصاص داده است.


وی افزود: این هم افزایی به نفع کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و بانک نیز توانسته است در مسئولیت اجتماعی خود که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به جامعه هدف می باشد گامهای موثری بردارد.


رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: این روش را در سال ۹۸ با بانک قرض الحسنه مهر ایران تقویت می کنیم و امسال بالغ بر یک هزار میلیارد تومان هدف گذاری کرده ایم که ممکن است با تلاشمان همین را هم افزایش دهیم.


وی با اشاره به ساز و کار وام های تجاری اظهارداشت: ما در کمیته امداد وام هایی را که مرسوم به ساز و کار بانک های تجاری است را ممنوع کرده ایم و تمام وامهایی که از محل منابع دولتی و یا امدادی پرداخت می شود به صورت کلی قرض الحسنه هستند.


پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت قرض الحسنه در توانمندسازی نیازمندن بیان داشت: یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف قرض الحسنه است.


وی افزود: توانمندسازی نیازمندان از طریق قرض الحسنه به مراتب می تواند موثر تر از سایر خدمات کمیته امداد باشد زیرا هم اعتقاد قلبی و دینی ماست و هم آثار آن به خوبی در جامعه مشهود است.


رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به آمار تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده در این نهاد گفت: در سال ۹۷ حدود ۲ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه از محل منابع امدادی و دولتی به افراد واجد شرایط برای اشتغالزایی پرداخت شده است.


وی ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی پرداخت شده در سال گذشته به بیش از ۱۰۰ هزار نفر اختصاص گرفته و امسال نیز سقف بودجه متعلق به وام اشتغال باتوجه به عمکرد خوب صورت گرفته، ۲ و نیم برابر شده است.


پرویز فتاح اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی برای کمیته امداد سنگ تمام گذاشته است و مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد توامن در تبصره ماده ۱۶ برای کمیته امداد وام قرض الحسنه پیش بینی کرده اند و امیدواریم که بتوانیم آن را ۱۰۰ درصد جذب نماییم.


وی ادامه داد: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار هدف اصلی کمیته امداد است و این نهاد در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۶ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به افراد تحت پوشش پرداخت خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر