28 فروردين 1398 - 11:56
پورابراهیمی خبر داد؛

لوایح بانکداری احتمالا در روزهای آتی به تصویب می‌رسد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال تصویب لوایح بانکداری، طرح‌های مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر عایدی و مالیات بر عملکرد و سهام عدالت در روزهای آتی خبر داد.
کد خبر : ۹۹۰۵۲
پور ابراهیمی

به گزارش ایبِنا، محمدرضا پورابراهیمی در دیدار وزیر اقتصاد با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش وزارت امور اقتصادی و دارایی در تدوین و تنظیم برنامه های کلان اقتصادی کشور تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که بر اساس قانون تشکیل این وزارتخانه، محور اصلی تصمیمات اقتصادی کشور باید وزارت اقتصاد باشد.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی حامی وزارت اقتصاد در تصویب و اجرایی کردن طرح ها و لوایح مربوط به این وزارتخانه هستند که به عنوان نمونه می توان به تصویب طرح صندوق های مکانیزه فروشگاهی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که در صورت تایید شورای نگهبان، قانون خواهد شد.


وی از طرح های مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر عایدی، لوایح بانکداری، مالیات بر عملکرد و سهام عدالت به عنوان طرح ها و لوایحی نام برد که می تواند با تقویت همکاری و پیگیری وزارت اقتصاد طی روزهای آتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.


همچنین اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی نیز با بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص سیاست های کلان اقتصادی، موضوعاتی مانند نقدینگی، مالیات، تعیین تکلیف لوایح بانکی، گزارش های نظارتی و تحقیق و تفحص، بهبود فضای کسب و کار و اصلاح قانون گمرک و بازار سرمایه را از جمله دغدغه های کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برشمردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر