29 فروردين 1398 - 12:00

رشد ۳ برابری افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، کل مجوزهای افزایش سرمایه صادره از سوی این سازمان را در سال ۹۷، بالغ بر ۶۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر : ۹۹۰۶۹
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، علی بیگ‌زاده میلانی، ضمن اعلام  افزایش حدود ۳ برابری مجوزهای افزایش سرمایه  افزود: این رقم در سال ۹۶، حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است. وی دلیل این افزایش را  افزایش سرمایه شرکت ها از محل مازاد تجدید ارزیابی بر اساس بند" ز" قانون بودجه سال ۹۷ و تمایل بیشتر شرکت ها به افزایش سرمایه از محل سود انباشته به دلیل مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در خصوص مشوق مالیاتی سود تقسیم نشده دانست.


مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین رقم افزایش سرمایه از محل سود انباشته در سال ۹۷ را مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که این رقم حاکی از افزایش ۵ برابری نسبت به سال ۹۶ بوده است.


بیگ زاده در ادامه، در خصوص معافیت افزایش سرمایه از محل سود انباشته به پیگیری سازمان بورس برای تمدید این مصوبه در سال ۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت: البته تغییراتی در جهت هدفمندی این مشوق انجام خواهد گرفت و قطعیت موضوع منوط به تصمیم گیری مراجع ذیصلاح است که سازمان پیگیر این موضوع خواهد بود.


وی افزود: علی رغم حجم زیاد کار، تمام در خواست های افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی سال گذشته، در سازمان مورد رسیدگی قرار گرفت و مجوزهای مربوط جهت برگزاری مجمع و مرجع ثبت شرکت ها در سال ۹۷ صادر شد.


مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت هپکو اظهار داشت: تمام مجوزها و تکالیف قانونی سازمان جهت افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی در تاریخ ۲۱ اسفند ۹۷ خطاب به مرجع ثبت شرکت ها صادر شده ولی شرکت تاکنون مستند ثبت این افزایش در مرجع ثبت شرکت ها را  ارائه نداده است.


به گفته بیگ زاده، هپکو جهت برخورداری از معافیت مالیاتی باید نسبت به ارائه ثبت افزایش سرمایه در سال ۹۷ یا مکاتبه سازمان امور مالیاتی در خصوص شمولیت بند ۳ ابلاغیه مورخ ۱۶تیر ۹۷ آن سازمان اقدام کند که مراتب در مجوزهای صادره در سال گذشته همواره مورد تاکید قرار گرفته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر