29 فروردين 1398 - 09:32
وزیر صمت خبر داد؛

افزایش حجم مبادلات ایران و پاکستان به ۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱

وزیر صمت گفت: افزایش حجم مبادلات به ۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ در چشم انداز روابط ایران و پاکستان ترسیم شده است که می تواند تاثیر قابل توجهی در روابط فی مابین بگذارد.
کد خبر : ۹۹۰۷۲
رضا رحمانی

به گزارش ایبِنا، رضا رحمانی در جشنواره فرهنگی پاکستان که به مناسبت روز ملی این کشور بعد از ظهر امروز­در گالری غربی برج میلاد افتتاح شد، تصریح کرد: پاکستان دروازه مهم ورود­به شرق و دارای روابطی راهبردی با جمهوری اسلامی ایران است.


وی با اشاره به تعامل و همکاری دو کشور و عضویت در نهادهای مهم اقتصادی بین المللی افزود: این همکاری ها نشان از گرایش های راهبردی دو کشور دارد.


رحمانی ادامه داد: رشد اقتصادی بیش از ۵ درصدی پاکستان در دو سال متوالی، جمعیت بالا و سایر ظرفیت ها­این کشور­ را به منطقه ای جذاب برای سرمایه گذاران همه دولت ها تبدیل کرده است.


وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با ظرفیت های فراوان و همچنین جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی و همچنین ارتباطات گسترده با کشورها و بازارهای مختلف جهان دارای ظرفیت های غنی اقتصادی است.


رحمانی به توانمندی‌های بالای ایران در تولید انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی و همچنین فولاد­اشاره کرد و گفت: ظرفیت های گسترش­ همکاری دو کشور در زمینه های دیگر چون کشاورزی،توریسم، دارویی، پزشکی و دانشگاهی نیز فراهم است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به سند توسعه همکاری های اقتصادی دو­کشور افزود: افزایش حجم مبادلات به ۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ در چشم انداز روابط دو کشور ترسیم شده است که می تواند تاثیر قابل توجهی در روابط فی مابین بگذارد.


رحمانی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هفته آینده نخست وزیر پاکستان به تهران گفت: امیدواریم این سفر با توجه به زمینه های همکاری و اشتراکات فراوان دو کشور همسایه و همچنین ­رایزنی ها و توافقات فی ما بین منجر به گسترش روابط دو کشور شود.


وی ادامه داد: البته برخی مشکلات امنیتی در جاهایی وجود دارد که رایزنی ها و انجام چنین سفرهایی می تواند منجر به رفع این معضلات شده و مردم دو کشور را از مواهب این روابط بهره مند سازد، دو کشور ایران و پاکستان نباید اجازه دهند که از خاک یکدیگر تهدیدی علیه دیگری ­­انجام گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر