06 ارديبهشت 1398 - 09:18

حذف ۴ صفر از پول ملی مقدمه ساده سازی مراودات بورس و شبکه بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ساده سازی اعداد در اقتصاد را لازمه حذف صفر از پول ملی خواند و گفت: این اقدام در کشورهای پیشرفته آزمون خود را پس داده و همیشه ساده سازی اعداد می تواند کمک کننده اقتصاد باشد.
کد خبر : ۹۹۰۹۰
پول نو بازار اسکناس نو

شهاب نادری در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به در دستور قرار گرفتن حذف ۴ صفر از پول ملی، افزود: بسیاری از کشورها با استفاده از این مکانیزم به ساده سازی اعداد رسیده اند.


نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برعکس تصور برخی و مخالفت آن ها با حذف ۴ صفر این اقدام هیچ تاثیری در قدرت خرید مردم نخواهد داشت، افزود: خوشبختانه از نتایج ملموس این اقدام مشهود شدن آثار روانی آن است.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه شاید حذف ۴ صفر از پول ملی بتواند آشفتگی اقتصادی کشور را به آرامش روانی نسبی بدل کند، تصریح کرد: این اقدام در کشورهای پیشرفته آزمون خود را پس داده و همیشه ساده سازی اعداد می‌تواند کمک کننده اقتصاد باشد.


نادری با بیان اینکه نظر دولت در تصویب نهایی حذف ۴ صفر باید اخذ شود، گفت: با توجه به بررسی این موضوع در هیات دولت و بانک مرکزی به زودی به مجلس برای بررسی تخصصی ارجاع خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه از جزییات طرح دولت در خصوص حذف ۴ صفر به طور کامل مطلع نیستم، افزود: ساده سازی اعداد با این اقدام برای بورس و شبکه بانکی کشور نیز مفید خواهد بود.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تبدیل ریال به تومان در مراودات روزمره نیز اتفاق افتاده، تصریح کرد: اقدام فعلی دولت باید مختصر کردن هر چه بیشتر اعداد باشد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید بداند تمرکز بر برنامه ریزی جهت حذف ۴ صفر از پول ملی نباید منجر به بی‌توجهی از سایر مشکلات اقتصادی اعم از نوسانات ارزی و غیره شود.


برچسب ها: بانک ها حذف صفر
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر