01 ارديبهشت 1398 - 11:43
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

جلسات ویژه بررسی لایحه بانکداری اسلامی در مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست ویژه کمیسیون متبوعش با هدف بررسی لایحه بانکداری اسلامی خبر داد.
کد خبر : ۹۹۰۹۷
بانکداری اسلامی

احمد انارکی محمدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به نشست ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور برخی از نمایندگان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی  برای بررسی لایحه بانکداری اسلامی، گفت: مواد تخصصی این لایحه در دستور کار بررسی قرار دارد.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف نمایندگان تصویب هر چه سریع تر این لایحه برای ساماندهی به وضعیت شبکه بانکی کشور است، افزود: نمی‌توان زمان قطعی برای تصویب نهایی این لایحه تعیین کرد اما اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در تلاشند تا در اولین فرصت این لایحه را برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع دهند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه هدف از رسیدگی به این لایحه رفع برخی از دغدغه‌های مردم در مواجه با بانک‌ها است، تصریح کرد: بسیاری از مواد موجود در این لایحه در کشورهای پیشرفته مورد استقبال بوده و به کار گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه، مهم ترین شاخصه لایحه اصلاح بانکداری اسلامی تعیین تکلیف سودهای بانکی است، گفت: متاسفانه اکنون دیده می شود بانک‌ها در سود شریک و در ضرر شریک نیستند که در چنین مواقعی مردم متضرر می‌شوند.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با تاکید بر اینکه با اصلاح سودهای بانکی زمینه تحقق بانکداری اسلامی محقق خواهد شد، افزود: متاسفانه در زمینه سودهای بانکی مشکلات و ایرادات عدیده ای وجود دارد که لایحه بانکداری اسلامی سعی در رفع آن ها دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا دو الی سه جلسه دیگر بسیاری از مواد لایحه مذکور نهایی خواهد شد، گفت: در تلاشیم به زودی در صحن علنی مجلس این لایحه را مطرح و نظر نمایندگان را در مورد آن اخذ کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر