31 فروردين 1398 - 10:28

غول بانکی ترکیه به نظام پراخت ملی روسیه متصل شد

مدیر عامل نظام پرداخت ملی روسیه گفت: غول بانکداری ترکیه اتصال به شبکه خدمات پرداخت میرکارت‌های روسی را شروع کرده است.
کد خبر : ۹۹۱۱۵
میرکارت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، ولادیمیر کاملوف مدیر عامل نظام پرداخت ملی روسیه گفت: بزرگترین چرخه بانکداری در ترکیه در کنار ۱۰ هزار خُرده فروش آنلاین در این کشور پذیریش میر کارت های روسی را شروع کرده است.  


وی گفت: میرکارت ها اکنون در ترکیه پذیرفته می شوند و آزمایش آن نهایی شده است. مدیر عامل نظام پرداخت ملی روسیه گفت: این غول بانکداری Is Bankasi است که بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ خودپرداز در سرتاسر ترکیه دارد و بزرگترین شبکه کارت بانکی در ترکیه محسوب می شود.


میر کارت های روسیه در بیش از ۴۰ هزار واحد تجاری در سرتاسر ترکیه پذیرش خواهند شد. کاملوف تصریح کرد: اپراتور میر کارت در حال حاضر با یکی از قدیمی ترین بانک های ترکیه ای یعنی Ziraat Bank در حال یکپارچه کردن این کارت ها است.


به گفته کاملوف، نظام پرداخت میر در ابتدا سعی به همکاری با گوگل پی و اپل پی بمنظور یکپارچه شدن کارت های روسی با نظام های پرداخت بدون تماس بین المللی بود؛ اما با سردی شرکت های آمریکایی روبرو شد.



ماه گذشته میلادی، این شرکت دولتی روسی خدمات پرداخت بدون تماس خود را با نام MirPay راه اندازی کرد. این خدمات در حال حاضر در گوشی های هوشمند آندروید با پشیبانی خدمات بانک های بزرگ روسی در دسترس است. مدیر عامل نظام پرداخت ملی روسیه گفت: راه اندازی این سرویس پرداخت بدون تماس باعث علاقمندی گوگل پی و اپل برای از سرگیری مذاکرات برای یکپارچه شدن آن با نظام پرداخت خود شده است.


بر پایه این گزارش، نظام پرداخت میر توسط بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۱۵ میلادی یعنی یکسال بعداز اعمال تحریم های غرب علیه مسکو راه اندازی شد. بعداز تحریم های غرب علیه روسیه چندین بانک روسی به طور موقت قادر به استفاده از ویزا و مسترکارت به دلیل تحریم ها نبودند.


روسیه ۵۳ میلیون میرکارت تا ژانویه ۲۰۱۹ میلادی چاپ کرد. میرکارت ها در حال حاضر در ارمنستان، قرقیزستان، بلاروس و قزاقستان مورد پذیرش هستند. اپراتور میر در حال برنامه ریزی برای معرفی کارت های ملی روسیه در ازبکستان تا پایان سال جاری میلادی است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر