31 فروردين 1398 - 13:19

ورود شاخص بورس به کانال ۲۰۴ هزار واحدی

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با ثبت یک رکوردشکنی دیگر با رشد بیش از ۴۴۰۰ واحدی برای اولین بار وارد کانال ۲۰۴ هزار واحدی شد.
کد خبر : ۹۹۱۲۷
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه  شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته مواجه شدند.


رشد دسته جمعی شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۴۴۶۴ واحد رشد معادل ۲.۲۳ درصد به ۲۰۴ هزار ۳۷۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۲۸۶ واحد افزایش معادل ۲.۲۳ درصد به ۵۸ هزار ۹۱۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۸۹ واحد رشد معادل ۳.۰۲ درصد به ۴۰ هزار و ۶۵۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸۲۹ واحد افزایش، معادل ۳.۰۲ درصد به ۲۸ هزار و ۳۴۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۲۶۷ واحد صعود، معادل ۲.۳۴ درصد به ۲۳۰ هزار و ۸۲۲ واحد، شاخص بازار اول با ۳۱۶۶ واحد افزایش معادل ۲.۱۱ درصد به ۱۵۳ هزار ۲۴۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۴۶۶ واحد صعود معادل ۲.۴۶ درصد، به ۳۹۴ هزار و ۳۳۲ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فارس با ۴۷۰ واحد، پارسان با ۲۳۹ واحد، شپدیس با ۲۲۴ واحد، وبملت با ۱۸۷ واحد، رمپنا با ۱۴۷۹ واحد، وغدیر با ۱۷۲ واحد و تاپیکو با ۱۳۸ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   


افزایش نماگرهای صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «انتشار و چاپ با ۱۶۶۴۰ واحد صعود معادل ۴.۸۸ درصد به ۳۵۷ هزار و ۴۹۵ واحد، فنی مهندسی با ۶۹ واحد افزایش معادل ۴.۸۰ درصد به یک هزار و ۵۰۶ واحد، خودرو با ۱۰۹۶ واحد رشد معادل ۴.۷۶ درصد به ۲۴ هزار و ۱۴۷ واحد، محصولات چوبی با ۷۷۵۵ واحد افزایش معادل ۴.۶۴ درصد به ۱۷۴ هزار و ۸۰۳ واحد، وسایل ارتباطی با ۱۷۳ واحد رشد، معادل ۴.۲۹ درصد به ۴ هزار و ۲۰۷ واحد، حمل و نقل با ۲۱۵ واحد افزایش معادل ۴.۲۴ درصد به ۵ هزار و ۳۰۰ واحد، ماشین آلات با ۱۵۲۵ واحد رشد معادل ۴.۲۲ درصد به ۳۷ هزار و ۶۵۱ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «دروز، شپدیس، کرماشا، لابسا، سصفها، شیراز و وصنعت» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غمهرا، دجابر، قشهد، کحافظ، غمارگ، خوساز و فلامی» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۴۹ هزار و ۳۱۹ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۱۸۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۸۳ هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر