02 ارديبهشت 1398 - 12:59

بانک مرکزی اندونزی نرخ سود را ۶ درصد قرار می‌دهد

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند بانک مرکزی اندونزی نرخ سود را ۶ درصد اعلام خواهد کرد.
کد خبر : ۹۹۱۷۱
بانک مرکزی اندونزی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، کارشناسان اقتصادی رویترز در نظر سنجی خود در ارتباط با جلسه روز پنج شنبه بانک مرکزی اندونزی اعلام کردند که این بانک نرخ بهره را بدون تغییر نگه خواهد داشت؛ در حالیکه برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند کاهش نرخ بهره باعث بهبود رشد اقتصادی اندونزی می‌شود.


در همین حال تحلیلگران اعلام کردند بانک اندونزی نرخ سود ۷ روزه باز خرید را ۶ درصد حفظ خواهد کرد. در همین حال بانک مرکزی اندونزی بین ماه "می" تا نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۷۵ نقطه پایه نرخ سود را برای مقابله با روپیه بیمار این کشور افزایش داده بود.


کاهش کُند رشد اقتصاد جهانی و توقف سیاست سفت و سخت فدرال رزرو آمریکا، گمانه زنی ها برای تغییر کاهش نرخ بهره را در بسیاری از مناطق آسیا کمرنگ کرده است.


مقامات بانک مرکزی اندونزی اعلام کردند روند یکنواخت روپیه به دنبال گردش سرمایه در داخل و نرخ تورم مناسب تقویت شده است؛ اما کاهش بیشتر کسری حساب جاری قبل از کاهش نرخ سود لازم است.


بر پایه این گزارش، برخی از بانک های بزرگ پیش بینی کردند که بانک مرکزی اندونزی نرخ بهره را تا پایان سال جاری میلادی تا ۷۵ نقطه پایه کاهش خواهد داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر