02 ارديبهشت 1398 - 13:20
تا سقف ۳۰ میلیون تومان؛

۳۰ میلیون واحد مسکونی کشور بیمه می‌شوند

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به ارسال دستورالعمل صندوق خسارت حوادث طبیعی به هیات دولت، از بیمه شدن ۳۰ میلیون واحد مسکونی در کشور تا سقف ۳۰ میلیون تومان خبر داد.
کد خبر : ۹۹۱۷۵
سلیمانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، غلامرضا سلیمانی امیری صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با بیان این مطلب افزود: قرار است برای ٣٠ میلیون واحد مسکونی تا سقف ٣٠ میلیون تومان بیمه نامه صادر شود که حق بیمه هر واحد ١٢٠ هزار تومان است که از این رقم ٦٠ هزار تومان در قالب ماهانه ٥ هزار تومان از سوی خانوارها در قالب یکسال پرداخت می‌شود.


وی اظهار داشت: این رقم ناچیز است ولی تحولی بزرگ در راستای بیمه حوادث طبیعی برای واحدهای مسکونی ایجاد می‌شود. رییس شورای عالی بیمه درباره اهمیت عملکرد بانک، بورس و بیمه، اظهار داشت: سه حوزه بورس، بانک و بیمه باید در اقتصاد به طور متوازن و هماهنگ رشد کند زیرا عملکرد بورس، بانک ‌و بیمه متشکل از وضعیت اقتصادی هر کشوری است.


وی افزود: صنعت بیمه دو نقش مهم در تأمین مالی دارد به گونه ای که بیمه از سرمایه خُرد مردم استفاده می کند چرا که حق بیمه یا پرتفوی بیمه اکنون ٦٠ هزار میلیارد تومان است که قابل ارتقا به ١٨٠ هزار میلیارد تومان است.


رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: ١٨ درصد از منابع بیمه با سرمایه گذاری در بورس وارد شده که عدد کمی است زیرا در بیمه‌های زندگی در کشورهای پیشرفته این سهم به ٥٠ درصد می‌رسد. سلیمانی با اشاره به اینکه سهم بیمه زندگی در سال ٩٧ به ١٥ درصد رسیده که باید افزایش یابد، گفت: اوراق بهادار بیمه‌ای در کشور جای کار بسیار دارد. ٣٠ میلیارد دلار، سهم اوراق بیمه‌ای در دنیا بوده و ایران به دلیل اینکه از جمله کشور حادثه خیز است باید در این بخش سریع‌تر وارد عمل شده و این اوراق را در بخش حوادث طبیعی منتشر کند.


به گفته رییس کل بیمه مرکزی، بیمه‌های با ریسک بالا از سوی شرکت های بیمه‌ای داخلی تحت پوشش قرار گرفته و اگر اوراق بیمه منتشر شود، بازار سرمایه جایگزین بیمه‌های اتکایی خارجی خواهد شد که بعد از تحریم ایران را ترک کرده اند.


وی ادامه داد: این موضوع البته ریسک بالایی را بر عهده شرکت های بیمه قرار داده ولی منجر به رشد آنها خواهد شد. این در حالی است که از طریق بازار سرمایه باید اوراق بدهی برای برخی شرکت های بیمه منتشر کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر