03 ارديبهشت 1398 - 15:30

آمریکا بورس‌های آسیایی را منفی کرد

معاملات امروز بورس آسیایی تحت تاثیر اخبار بازار نفت و فصل انتشار صورت سود و زیان شرکت های آمریکایی با کاهش شاخص‌ها همراه شد.
کد خبر : ۹۹۲۳۵
بورس اندونزی

به گزارش ایبِنا، معاملات روز سه‌شنبه برای بورس‌های چینی با تلخی به پایان رسید چرا که هر سه شاخص مهم بورسی این کشور دچار ریزش شدند: شاخص "شانگهای کامپوزیت" ۰.۲ درصد، شاخص "شنژن کامپوننت" ۰.۵ درصد و شاخص "شنژن کامپوزیت" ۰.۶۲۳ درصد کاهش یافتند. در هنگ کنگ شاخص "هانگ سنگ" با افت سنگین نمادهای بانکی در نهایت با ۰.۴۵ درصد کاهش به کار خود خاتمه داد.


بر اساس این گزارش، در دیگر مناطق، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با از دست دادن روند صعودی ابتدای معاملات در نهایت با کاهش ۰.۱۹ درصدی بسته شد اما شاخص " ای اس ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی استرالیا به لطف افزایش نمادهای انرژی موفق شد ۰.۷۲ درصد بالاتر از سطح روز گذشته خود بسته شود.


از سویی دیگر، در بورس وال استریت آمریکا نیز به مانند بورس چین، هر سه شاخص اصلی نزولی بودند: شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" ۰.۴۹ درصد، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" حدود ۰.۱ درصد و شاخص "نزدک کامپوزیت" ۰.۲۲ درصد کاهش یافتند.


همچینن بهای طلای سیاه در معاملات امروز با توجه به تصمیم روز گذشته دولت ترامپ مبنی بر تمدید نکردن معافیت‌های خرید نفت ایران روند صعودی به خود گرفت تا جایی که هر بشکه نفت برنت با ۲.۰۷ دلار افزایش به ۷۴.۰۴ دلار رسید. نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" نیز با ۱.۷ دلار افزایش به ۶۵.۷۰ دلار در هر بشکه رسید.


تحلیل گران مؤسسه "او سی بی سی" در یادداشتی نوشتند: تصمیم ترامپ برای تمدید نکردن معافیت‌های نفتی یک شگفتی بزرگ بود چرا که اکثر کارشناسان با توجه به در پیش بودن انتخابات سال آینده معتقد بودند اولویت دولت ترامپ پایین نگه داشتن بهای سوخت و بنزین خواهد بود نه این که موضعی قدرتمند در دیپلماسی بین‌المللی اتخاذ کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر