07 ارديبهشت 1398 - 14:36

روز بهاری تالار شیشه‌ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۱۵۰۰ واحدی به ۲۰۵ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.
کد خبر : ۹۹۳۱۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه  شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته مواجه شدند.


رشد دسته جمعی شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۵۱۰ واحد رشد معادل ۰.۷۴ درصد به ۲۰۵ هزار ۲۸۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۳۵ واحد افزایش معادل ۰.۷۴ درصد به ۵۹ هزار ۱۶۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۵۱ واحد رشد معادل ۱.۸۳ درصد به ۴۱ هزار و ۸۵۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۲۳ واحد افزایش، معادل ۱.۸۳ درصد به ۲۹ هزار و ۱۶۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۵۷۸ واحد صعود، معادل ۰.۹۶ درصد به ۲۳۱ هزار و ۸۸۹ واحد، شاخص بازار اول با ۱۳۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۸۸ درصد به ۱۵۴ هزار ۲۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۹۲۹ واحد صعود معادل ۰.۴۹ درصد، به ۳۹۴ هزار و ۵۷۱ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «کچاد با ۱۹۴ واحد، رمپنا با ۱۵۲ واحد، کگل با ۱۵۱ واحد، شبندر با ۱۰۴ واحد و رانفور با ۹۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.  


افزایش نماگرهای صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با ۱۹۱ واحد صعود معادل ۴.۷۸ درصد به ۴ هزار و ۱۹۸ واحد، محصولات کاغذ با ۱۲۴۴ واحد افزایش معادل ۴.۶۸ درصد به ۲۷ هزار و ۸۰۸ واحد، کاشی و سرامیک با ۱۹۹ واحد رشد معادل ۴.۵۷ درصد به ۴ هزار و ۵۶۲ واحد، فنی مهندسی با ۵۸ واحد افزایش معادل ۴.۰۵ درصد به یک هزار و ۵۰۵ واحد، لاستیک با ۱۶۹۳ واحد رشد، معادل ۳.۷۱ درصد به ۴۷ هزار و ۳۲۷ واحد، منسوجات با ۸۴ واحد افزایش معادل ۳.۷۰ درصد به ۲ هزار و ۳۶۳ واحد، ذغال سنگ با ۱۹۶ واحد رشد معادل ۳.۵۶ درصد به ۵ هزار و ۷۲۱ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «برکت، کالا، قثابت، کاذر، سیلام، نمرینو و ختراک» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فنورد، فسرب، سنیر، سکرد، سبجنو، شپاکسا و وپارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۹۲ هزار و ۶۷۲ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۶۱۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۲۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۸۶ هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر