07 ارديبهشت 1398 - 16:33

آیفکس ۲۵۱۹ واحدی شد

در پایان معاملات روز جاری فرابورس، آیفکس شاخص کل این بازار با ۲۶ واحد رشد به ۲۵۱۹ واحد رسید.
کد خبر : ۹۹۳۱۸
99

به گزارش ایبِنا، تغییر مالکیت یک میلیارد و ۳۶۹ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۶ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال نتیجه دادوستدهای انجام‌شده در فرابورس ایران در نخستین روز کاری از هفته جاریست.


بر اساس این گزارش، در معاملات شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه در فرابورس شاخص کل نیز با ۲۶ واحد رشد در بالاتر از سطح ۲۵۱۹ واحدی قرار گرفت.


نمادهای معاملاتی «میدکو»، «دماوند»، «ذوب»، «زماهان» و «سمگا» در حالی تا سطح حداکثر ۹ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند که دو نماد «مارون» و «ارفع» نزدیک به ۵ واحد تاثیر منفی بر آیفکس به جا گذاشتند و مانع از پیشروی بیشتر آن شدند.


بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس 


روز جاری بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس  به ترتیب به استقبال معاملات ۲۰۲، ۵۲۱ و ۶۳۷ میلیون سهمی رفتند که ارزش این دادوستدها ۶۴۶، یک هزار و ۸۳۵ و یک هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال بود.


نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب‌آهن با جابه جایی بیش از ۱۵۸ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲۵۶ میلیارد ریال در شرایطی که بیشترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد، پربیننده‌ترین نماد معاملاتی نیز شناخته شد.  


در معاملات امروز فرابورس در حالی که نمادهای «قاروم»، «وهور»، «صغرب» و «اتکای» به دلایلی از جمله افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شدند، در سمت مقابل نمادهایی مانند «زماهان» و «بمیلا» بازگشایی شدند.


بیشترین نوسان قیمت


در جدول بیشترین نوسان قیمت نیز نمادهای «زماهان» و «ثتران» با بیشترین رشد قیمت تا سقف ۳۰ درصد روبه رو شدند و نمادهای «ارفع» و «اتکای» تا سطح نزدیک به ۵ درصد بالاترین افت قیمتی را تجربه کردند.


از سوی دیگر بازار ابزارهای نوین مالی امروز میزبان جابه جایی ۳۶ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال بود. نرخ موثر بازده تا سررسید (YTM) اسناد خزانه اسلامی در این بازار روز جاری در دامنه ۲۳ درصد (مربوط به اخزا۷۰۴) تا ۲۷.۴۹ درصد (مربوط به اخزا۷۱۱) قرار داشت.


در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت این اوراق در بازه ۵۴۵ هزار تا ۲۳۰ هزار ریال نوسان کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر