08 ارديبهشت 1398 - 10:37

گران‌ترین و جذاب‌ترین آپارتمان‌های پایتخت کجاست؟

آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که منطقه یک گران‌ترین و منطقه ۵ پرمشتری‌ترین مناطق شهر تهران هستند.
کد خبر : ۹۹۳۳۷
شهرسازی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در فروردین ماه سال ۹۸ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۶.۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۹.۵ و ۷.۹ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.


در مجموع ۷۱.۳ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در فروردین ماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه شهر(به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴، ۱۵ ، ۷، ۸، ۱ و ۳) بوده و ۱۲ منطقه باقیمانده ۲۸.۷ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.


در فروردین ماه سال ۹۸، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۱ و ۱۰۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۱۴ (معادل ۱۳۳.۱ درصد) و کمترین میزان رشد به منطقه ۱۲ (معادل ۶۵.۱ درصد) تعلق دارد.


در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۴ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است که این ارقام نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۰۸.۶ و ۸۴.۷ درصد افزایش نشان می‌دهند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر