08 ارديبهشت 1398 - 12:46

عبور ارزش بازار سهام از ۸۰۱ هزار میلیارد تومان

ارزش بازار سهام در پایان معاملات روز جاری برای اولین بار از مرز ۸۰۱ هزار میلیارد تومان عبور کرد و همه شاخص‌های تالار شیشه‌ای نیز سبزپوش شدند.
کد خبر : ۹۹۳۴۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته مواجه شدند.


صعود شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۹۵۶ واحد رشد معادل ۱.۹۳ درصد به ۲۰۹ هزار ۲۴۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۱۴۰ واحد افزایش معادل ۱.۹۳ درصد به ۶۰ هزار ۳۰۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۱۸ واحد رشد معادل ۱.۷۲ درصد به ۴۲ هزار و ۵۷۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۰۰ واحد افزایش، معادل ۱.۷۲ درصد به ۲۹ هزار و ۶۶۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۳۸۲ واحد صعود، معادل ۱.۸۹ درصد به ۲۳۶ هزار و ۲۷۱ واحد، شاخص بازار اول با ۳۴۰۱ واحد افزایش معادل ۲.۲۰ درصد به ۱۵۷ هزار ۶۵۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۵۹۰ واحد صعود معادل ۱.۴۲ درصد، به ۴۰۰ هزار و ۱۶۱ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر، امروز ۷ نماد «فولاد با ۳۹۳ واحد، شپنا با ۲۶۱ واحد، شبندر با ۲۶۱ واحد، کگل با ۲۳۵ واحد، شتران با ۲۱۰ واحد، رمپنا با ۱۹۴ واحد و فملی با ۱۹۱ واحد » رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   


رشد دسته جمعی نماگرهای صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «فنی مهندسی با ۷۴ واحد صعود معادل ۴.۹۴ درصد به یک هزار و ۵۷۹ واحد، سایر معادن با ۱۳۷۹ واحد افزایش معادل ۴.۴۶ درصد به ۳۲ هزار و ۳۴۲ واحد، قند و شکر با ۱۲۳۴ واحد رشد معادل ۴.۴۳ درصد به ۲۹ هزار و ۱۰۲ واحد، دستگاه های برقی با ۳۳۴۳۸ واحد افزایش معادل ۴.۲۶ درصد به ۸۱۹ هزار و ۱۴ واحد، ذغالسنگ با ۲۴۲ واحد رشد، معادل ۴.۲۴ درصد به ۵ هزار و ۹۶۴ واحد، فرآوده نفتی با ۳۵۷۲۵ واحد افزایش معادل ۴.۱۴ درصد به ۸۹۸ هزار و ۲۶۴ واحد، زراعت با ۷۷۹ واحد رشد معادل ۴.۰۳ درصد به ۲۰ هزار و ۹۸ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «دفرا، پاسا، شکلر، خلنت، وایران، کسرا و کالا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وپارس، پدرخش، خریخت، غشان، کدما، سخاش و شپاکسا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۰۴ هزار و ۷۴۸ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۷۳۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۰۱ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر