10 ارديبهشت 1398 - 09:00

وضعیت بازار مسکن پایتخت در فروردین

معاونت بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران با اشاره به انجام ۳هزار و ۴۲۳معامله واحد مسکونی در شهر تهران در فروردین ماه نوشت این موضوع نشان دهنده معکوس شدن روند صعودی تعداد معاملات بازار مسکن در این شهر است.
کد خبر : ۹۹۳۹۳
مسکن تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در فروردین ۱۳۹۸، تعداد ۳ هزار و ۴۲۳ معامله واحد مسکونی با میانگین تقریبی هر متر مربع ۱۱.۳ میلیون تومان در سطح شهر تهران انجام شده که نسبت به اسفندماه ۱۳۹۷، از نظر تعداد معامله با ۷۳ درصد کاهش روبرو شده است. این در حالی است که از نظر میانگین قیمت هر متر مربع در مدت زمان مورد اشاره با ۲.۱ درصد افزایش همراه بوده است.


از سال ۱۳۹۷ تاکنون بیشترین تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران مربوط به اردیبهشت ماه با حدود ۱۹ هزار معامله بوده و به دنبال افزایش قیمت مسکن، روند نزولی تعداد معاملات از اردیبهشت آغاز شده و تا دی ماه ۱۳۹۷ ادامه داشته است. با این حال با نزدیک شدن به پایان سال، روند مزبور در بهمن و اسفند ۱۳۹۷ معکوس شده، اما در فروردین ماه ۱۳۹۸ با افت قابل ملاحظه ای همراه بوده است.


اگرچه در فروردین ماه ۱۳۹۸ تعداد معاملات مسکن شهر تهران به پایین ترین سطح خود طی یک سال اخیر رسیده، اما متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی همچنان در حال افزایش است؛ هر چند از سرعت رشد آن در مقایسه با اسفند ۱۳۹۷ کاسته شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر