10 ارديبهشت 1398 - 13:58

تغییرات نرخ تورم نقطه‌ای ۳۱ استان در فروردین

مرکز آمار ایران اعلام کرد: در فروردین ۹۸، بیشترین افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان اردبیل با ٧.٠ درصد و کمترین افزایش مربوط به استان تهران با ٣.٠ درصد است.
کد خبر : ۹۹۴۴۱
تورم

به گزارش ایبِنا، در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان اردبیل با ٧.٠ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان تهران با ٣.٠ درصد افزایش است و درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٥١.٤ درصد است.


در فروردین ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٧٠.٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٠ درصد افزایش نشان می­ دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٥١.٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (٦٣.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٢ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان کردستان به طور متوسط ١٢.٠ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان قم به طور متوسط ٨.٢ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به فروردین ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.


نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٠.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کردستان (٣٦.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (٢٥.٤ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در فروردین ماه ١١.١ درصد است که نسبت به ماه قبل ١.٠ واحد درصد افزایش نشان می ­دهد.



برچسب ها: قیمت تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر