11 ارديبهشت 1398 - 17:09
وزیر ارتباطات اعلام کرد:

صدور مجوز PSP روستایی پست بانک در انتظار موافقت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بر اساس مجوز هیئت دولت انتطار می‌رود با توجه به نظر مساعد رییس کل بانک مرکزی مجوز PSP پست بانک محقق شود.
کد خبر : ۹۹۴۹۵
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی در همایش مدیران پست بانک با اشاره به لزوم حرکت پست بانک در توسعه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: پست بانک باید نقش مهمی در حوزه تامین مالی شرکت‌های نیازمند منابع مالی در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشد، اما در گام اول وزارت اقتصاد باید نسبت به  رفع محدودیت سرمایه گذاری بانک‌ها در صندوق های سرمایه گذاری اقدام کند تا  شتاب زنجیره سرمایه گذاری خطر پذیر افزایش یابد.


وزیر ارتباطات افزود: لازم است تا از استارت اپ‌ها برای کاهش و رفع ریسک در حوزه بیمه استفاده شود. وی ادامه داد: با توجه به عنوان پست بانک، مهمترین وظیفه پست بانک برای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات تامین مالی است و باید ریسک سرمایه گذاری حل و فصل شود چرا که تعیین ریسک آن مشکل دارد و برخورد  پست بانک با حوزه فناوری اطلاعات با صنعت و کشاورزی یکسان است است.


توسعه خدمات بانکداری الکترونیک با خودپرداز در روستا صرفه اقتصادی ندارد


آذری جهرمی با اشاره به خدمات بانکداری الکترونیک در روستاها خاطر نشان کرد:  با اقدامات مناسب پست بانک خدمات بانکداری الکترونیک به روستاها رفت و حجم تردد به مناطق شهری برای دسترسی به خدمات بانکی کاهش یافت که پروژه مهم و ملی بود و در سال گذشته ۲۲۵۰ روستا به خدمات بانکداری الکترونیک با خوپرداز مجهز شد که البته هزینه پرستاری آن اقتصادی نیست.


تامین و توزیع کارتخوان و خودپرداز غیر نقد برای روستاها


وی افزود: بر همین اساس شبکه کارتخوان و خودپردازهای غیر نقد (CASHLESS) پست بانک باید با شدت بیشتر و به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.


نظر مساعد رییس کل بانک مرکزی برای PSP روستایی


وزیر ارتباطات تاکید کرد: این موضوع با مجوز PSP روستایی محقق می‌شود که با توجه به رفع انحصار مجوز شرکت های پرداخت الکترونیک بر اساس مجوز هیات دولت انتطار می رود با توجه به نظر مساعد رییس کل بانک مرکزی، مجوز PSP پست بانک محقق شود.


آذری جهرمی تاکید کرد: با تغییر کر بنگینگ نرخ تراکنش‌های برگشت خورده به صفر رسیده است. در نظام بانکی وضع مدیران بسیار خوب است اما باید به مسئله معیشت کارمندان رسیدگی بسیار زیادی داشت تا معیشت کارمندان و جوان گرایی در دستور کار قرار گیرد تا چندین مدیر خوب تربیت شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها