14 ارديبهشت 1398 - 09:03

سهامداران ریسک گریز، در صندوق ها سرمایه گذاری کنند

یک کارشناس بازار سرمایه به سهامداران بویژه تازه‌واردان به بورس توصیه کرد به‌صورت غیرمستقیم و از طریق خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به حضور در بازار سهام کنند.
کد خبر : ۹۹۵۳۵
بورس

منصور کریمی در گفتگو باخبرنگار ایبِنا با اشاره به رشدهای پیاپی شاخص بورس و قیمت‌ها در تالار شیشه‌ای،افزود: حضور نقدینگی در بازار سرمایه یکی از مواردی این روزهای بازار است و حجم و ارزش بالای معاملات نیز بیانگر این است که نقدینگی جدید وارد این بازار شده است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته مهم در زمینه حضور نقدینگی در بازار سهام این موضوع  است  که حضور شرکت‌ها و صنایع در این بازار با هدف تامین مالی انجام می‌شود، بنابراین در صورت حفظ و تداوم حضور سرمایه در بازار سهام این تامین مالی با سرعت و شرایط مناسب‌تری در صنایع و شرکت‌ها صورت می‌گیرد.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر بهترین مکان برای حضور نقدینگی بازار سرمایه است، چرا که  ورود نقدینگی در سایر بازارها به دلیل این که حجم بالای آن بدون هدف در جامعه وجود دارد، به سوداگری و افزایش قیمت‌ها در بازراهای مختلف از جمله مسکن، سکه، ارز، خودرو و طلا می‌انجامد. بنابراین یکی دیگر از کارکردهای بازار سرمایه هدایت نقدینگی به سمت تولید است.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بر این اساس با توجه به این که امسال نیز سال رونق تولید نامگذاری شده است، متولیان امر باید اهتمام بیشتری نسبت به فرهنگ‌سازی و هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه داشته باشند.


وی تصریح کرد: البته بازار سهام نیز بازار تخصصی است و باید با تجربه و آگاهی معامله‌گران در آن حضور داشته باشند. از این رو همواره به سهامداران بویژه تازه‌واردان به بورس توصیه می‌شود به‌صورت غیرمستقیم و از طریق خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به حضور در بازار سهام کنند و از این طریق ریسک حضور خود در بازار سرمایه را کنترل کنند.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که نقدینگی موجود در بازار سهام موجب افزایش سرمایه شرکت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه و در نهایت منجر به رشد اشتغالزایی و سودآوری شرکت‌ها می‌شود، گفت: با توجه به نقدینگی مناسبی که این روزها در بازار سهام وجود دارد، بهتر است مدیران بورس اقدام به عرضه اولیه سهام شرکت‌ها کنند تا از این طریق از یک سو تامین مالی مناسبی برای بنگاه‌ها صورت گیرد و از سوی دیگر نقدینگی به سمت مناسبی در بازار سهام هدایت شود و موجب افزایش هیجانی و روانی قیمت‌ها و شاخص نشود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر