14 ارديبهشت 1398 - 09:52
آمار هفته دوم اردیبهشت نشان داد:

جهش متغیرهای معاملاتی تالار شیشه‌ای

بررسی آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران مشخص می‌کند که در هفته دوم اردیبهشت ماه ۹۸ همه متغیرهای اصلی تالار شیشه‌ای با جهش مواجه شده‌اند.
کد خبر : ۹۹۵۴۱
طرح

به گزارش ایبِنا، در پایان معاملات دومین هفته کاری اردیبهشت ماه، شاخص کل با ۱۶.۳۳۲ واحد افزایش  معادل ۸.۰۱ درصد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۲.۰۱۰۹ واحد رسید.


وضعیت بازارهای اول و دوم


بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران، شاخص بازار اول با ۱۲.۴۳۳ واحد افزایش به ۱۶۵.۳۴۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۰.۶۱۴ واحد افزایش به ۴۲۳.۲۵۵ واحد رسید که به این ترتیب شاخص بازار اول ۸.۱۳ و شاخص بازار دوم  هر دو با ۷.۸۰ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.


ارزش کل معاملات


این گزارش می افزاید: آمارها نشان می دهد که در ۵ روز کاری هفته دوم اردیبهشت ماه ۹۷، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۷۶.۸۲۹ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است.


از سویی دیگر، تعداد ۲۷.۳۱۴ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۲ میلیون و ۹۱ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۳  درصد و ۷۸ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.


عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله


این درحالی است که  تعداد ۲۸۸ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۱۵۲ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۵۲ درصد و ۵۲ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.


آمار معاملات بازار سهام در یک نگاه




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر