15 ارديبهشت 1398 - 13:08
در پاسخ به ایبِنا اعلام شد؛

دلایل افزایش نرخ تورم/ معافیت‌های مالیاتی غیرضرور حذف می‌شود

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد درباره دلیل رشد تورم در کشور گفت: بخشی از افزایش نرخ تورم به نوسانات نرخ ارز و مسائل توزیع و واردات مربوط است و وزارت اقتصاد وظایف خود را دنبال می‌کند.
کد خبر : ۹۹۵۹۸
محمد علی دهقان

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد علی دهقان در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه آمار تجارت خارجی کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیمان سیاست‌های پولی و ارزی مناسب می‌‎‌تواند به رونق تولید منجر شود، گفت: اثرگذاری سیاست‌ها باید به سمت تولید هدایت شود و نام گذاری سال باید جهت گیری های سیاست گذاران را مشخص کند.


معاون اقتصادی وزیر اقتصاد ادامه داد: به منظور مقابله با رکود، بیکاری و نوسانات بازارها و همچنین تلاش برای افزایش سطح رفاه جامعه در جهت تقویت تولید گام بر داریم و تامین مالی مناسبی در کنار سرمایه در گردش و فضای مساعد کسب و کار ایجاد شود.


وی با اشاره به اینکه بسته سیاستی رونق تولید ابتدای امسال در وزارت اقتصاد پیگیری شد افزود: جهت‌گیری سیاست‌ها به این سمت است که این موضوع مهم را در سال‌های آینده پیگیری کنیم.


دهقان با بیان اینکه حذف صفر از پول ملی مابه‌ازای واقعی در اقتصاد ندارد، گفت: شناسایی فرارهای مالیاتی و رفع معافیت‌های غیر ضرور می‌تواند از فشار بر تولید بکاهد و در صورتی که مشکلی برای درآمدهای نفتی ایجاد شود، دولت با مدیریت در سایر بخش‌ها می‌تواند این موضوع را دنبال می‌کند.


وی با اشاره به بازار متشکل ارزی خاطر نشان کرد: ایجاد بازار متشکل ارزی می‌تواند گردش اطلاعات معاملات را در کنار کاهش نوسانات نرخ‌ها در پی داشته باشد که زمان راه‌انداری این بازار توسط بانک مرکزی اعلام خواهد شد.


معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در پاسخ به خبرنگار ایبِنا درباره دلایل رشد نرخ تورم گفت: بخشی از افزایش نرخ تورم به نوسانات نرخ ارز و مسائل توزیع و واردات مربوط است و در همین راستا وزارت اقتصاد در این بخش وظایف خود را دنبال می‌کند.


دهقان تصریح کرد: حذف معافیت‌های غیر ضرور و اعمال معافیت‌های موثر مالیاتی از برنامه‌هایی است که توسط وزارت اقتصاد دنبال می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر