15 ارديبهشت 1398 - 14:22

شاخص بورس ۵۳۲ واحد منفی شد

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش بیش از ۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۲۲۴ هزار و ۵۷ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۹۹۶۰۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۵۳۲) واحد ریزش معادل (۰.۲۴) درصد به ۲۲۴ هزار ۵۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۵۳) واحد افت معادل (۰.۲۴) درصد به ۶۴ هزار ۵۷۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۶۴) واحد کاهش معادل (۰.۶۷) درصد به ۳۹ هزار و ۴۷۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۱۳ واحد رشد معادل ۰.۴۶ درصد به ۴۶ هزار و ۱۰۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۴۸ واحد افزایش، معادل ۰.۴۶ درصد به ۳۲ هزار و ۱۲۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۹۸ واحد صعود، معادل ۰.۱۶ درصد به ۲۵۳ هزار و ۹۲۴ واحد، شاخص بازار اول با ۹۳ واحد افزایش معادل ۰.۰۶ درصد به ۱۶۸ هزار ۹۳۵ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۳۱۰) واحد افت معادل (۰.۷۷) درصد، به ۴۲۷ هزار و ۹۳۲ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۶ نماد « تاپیکو با (۲۱۵) واحد، رمپنا با (۱۸۱)، کگل با (۱۶۸)، شپنا با (۱۵۴)، کچاد با (۱۴۶)  واحد و پارس با (۱۳۹) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


وضعیت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «منسوجات با ۲۱۶ واحد رشد معادل ۷.۹۸ درصد به ۲ هزار و ۹۲۶ واحد، زراعت با ۹۶۴ واحد افزایش معادل ۴.۶۸ درصد به ۲۱ هزار و ۵۸۳ واحد، انتشار و چاپ با ۱۹۴۱۰ واحد رشد معادل ۴.۵۹ درصد به ۴۴۱ هزار ۸۹۵ واحد، محصولات کاغذ با ۱۳۰۵ واحد افزایش معادل ۴.۵۳ درصد به ۳۰ هزار و ۱۵۶ واحد، ذغالسنگ با ۲۵۶ واحد رشد، معادل ۳.۹۰ درصد به ۶ هزار و ۸۳۵ واحد، بانک ها با ۴۱ واحد افزایش معادل ۳.۵۸درصد به یک هزار و ۱۹۴ هزار واحد، فنی مهندسی با (۶۹) واحد افت معادل (۳.۴۷) درصد به یک هزار و ۷۸۱ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «نمرینو، سفار، خلنت، پدرخش، خزامیا، ختور و فخاس»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وساخت، قثابت، کسرا، فسرب، تمحرکه، کسعدی و بکام» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان پنجمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۴۶۰ هزار و ۲۲۸ نوبت معاملاتی، ۸ میلیارد و ۳۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۶۳ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر