16 ارديبهشت 1398 - 08:55
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

تعیین تکلیف اموال مازاد بانک شهر تا شهریور

معاون شعب و بازاریابی بانک شهر از فروش و تعیین تکلیف اموال مازاد این بانک تا شهریور ماه سال‌جاری خبر داد.
کد خبر : ۹۹۶۲۲
طاهری - بانک شهر

رحیم طاهری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه بانک شهر در حال حاضر ۲۶۰ شعبه دارد که ۵۵ درصد شعب در تهران و ۴۵ درصد در شهرستان است، اظهار داشت: با دریافت مجوز از بانک مرکزی، سه شعبه جدید تا شهریور ماه سال جاری در تهران افتتاح خواهد شد که به این ترتیب تعداد شعب بانک تا پایان شش ماهه اول سال جاری به ۲۶۳ شعبه خواهد رسید.


وی با تاکید بر اینکه اکنون منابع بانک ۶۲۰ هزار میلیارد ریال است، گفت: بانک شهر بین بیست بانک‌ بورسی با رتبه ششم جز چهار سپرده اصلی قرار دارد و در نظر داریم تا پایان سال ترکیب شعب اصلاح و رتبه بانک نیز ارتقا یابد.


معاون شعب و بازاریابی بانک شهر، ادامه داد: سرانه جذب منابع در هر شعبه بانک‌ها (بیست بانک بورسی) به صورت میانگین حدود ۱۷۰۰ میلیارد ریال است که سرانه جذب منابع بانک شهر با رتبه چهارم، میانگین ۲۴۰۰ میلیارد ریال است.


به گفته طاهری، این بانک حدود چهار درصد نقدینگی کل کشور را در اختیار دارد اما به دلیل سیاست‌گذاری‌های گذشته ۹۰ درصد سپرده‌ها هزینه‌زا و ۱۰ درصد غیر هزینه‌زا است، اما براساس چشم‌انداز پیش‌بینی شده، تا پایان سال هدف‌گذاری بر تغییر ترکیب منابع به صورت ۸۰ درصد سپرده‌های هزینه‌زا و ۲۰ درصد سپرده‌های غیر هزینه‌زا است.


تعیین تکلیف اموال مازاد بانک شهر


وی درباره اموال مازاد این بانک، گفت: یکی از شرایط‌ ما برای بهبود شرایط، رفع برخی چالش‌ها از جمله بالا بودن قیمت تمام شده پول، اموال مازاد و مطالبات معوق است که در صورت بهبود وضعیت این سه شاخص، به طور حتم هم بانک به سمت بهبود شرایط پیش خواهد رفت و هم منطبق با چارچوب‌های مدنظر بانک مرکزی خواهد شد به طوری که در ۴۵ روز اول سال ۹۸ کاهش قریب به ۴ درصد قیمت تمام شده پول در بانک و میزان مطالبات معوق را داشتیم.


به گفته معاون شعب و بازاریابی بانک شهر، در زمینه وصول مطالبات بانک نیز با استفاده از تیم‌ و سیاست‌گذاری‌های جدید اقدامات بهتری صورت گرفته و اکنون به ۵۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.


طاهری با تاکید بر اینکه باید حجم اموال مازاد در بانک تعیین تکلیف شود، گفت: در سال جاری هدف‌گذاری بانک به سمت فروش اموال و دارایی‌های راکد که به ترازنامه بانک فشار آورده خواهد بود و باید تا شهریور ماه به طور قابل ملاحظه‌ای از اموال مازاد که در گذشته تاکنون در بانک بوده را آزاد کنیم.


۹۸ سال رونق تولید


وی با اشاره به شعار سال، توضیح داد: از آنجایی که اقتصاد ایران بانک محور است با آزادسازی دارایی راکد، می‌توان منابع مالی جدیدی برای تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تزریق به بدنه تولید و صنعت کشور تامین کرد که کمک قابل توجهی به بنگاه‌های اقتصادی و سودآوری بانک خواهد داشت.


معاون شعب و بازاریابی بانک شهر درباره نسبت مصارف و منابع بانک، گفت: نسبت مصارف به منابع بانک شهر در حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد است و این نسبت در بانک شهر نسبت منطقی و حرفه‌ای است، مضاف بر اینکه باید کوشش کنیم تا این نسبت را کاهش دهیم.


طاهری درباره تعداد پرسنل بانک، توضیح داد: تعداد پرسنل بانک‌های بورسی به صورت میانگین حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو است اما از آنجایی که روند تمام فعالیت‌های ما به سمت الکترونیکی شدن است، بانک حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر نیرو دارد.


وی افزود: حرکت تسهیلات بانک شهر به سمت تسهیلات خُرد در راستای رونق تولید داخلی خواهد بود که اکنون ۱۵ تا ۲۰ درصد تسهیلات بانک خُرد است که هدف‌گذاری بر افزایش این سهم به ۴۰ درصد است.


بانکداری الکترونیک نماد بانک شهر


طاهری در ادامه گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره بانکداری الکترونیک و هوشمندسازی خدمات در بانک شهر، اظهار داشت: پیش از این در سیستم بانکی بالا بودن تعداد شعب از جمله مزیت‌ها و نشانه‌های عملکرد خوب یک بانک بود اما به مرور با تغییر استانداردها و رویکردها، بانکداری الکترونیک گسترش یافت و همه بانک‌ها به دنبال کاهش شعب بودند.


وی درباره برنامه این بانک برای افزایش شعب، توضیح داد: بانک شهر برای تنظیم شبکه اقدام به تاسیس سه شعبه جدید در تهران خواهد کرد که این به دلیل کم بودن تعداد شعب بانک در مقابل سایر بانک‌ها است.


معاون شعب بازاریابی بانک شهر، ‌گفت: یکی از مهم ترین نمادها برای حرکت بانک شهر به سمت بانکداری الکترونیک، تاسیس و گسترش شهرنت‌ها به عنوان شعبه‌ای کوچک برای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی است. اما از آنجایی که قدمت بانک ۱۰ سال است، خوشبختانه در زمینه بانکداری الکترونیک توانسته عملکرد قابل توجهی داشته باشد.


طاهری گفت: در بانکداری سنتی ارائه خدمات به گونه‌ای است که مشتری را مجبور به دریافت نوعی خاص از خدمات می کند در حالی که با بانکداری الکترونیک می توان دایره انتخاب مشتری را گسترش داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر