16 ارديبهشت 1398 - 09:25
در سال ۹۷ صورت گرفت؛

کاهش ۱۰ درصدی تعداد سفته و برات واخواستی

شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به ترتیب ۱۰.۲ درصد کاهش و ۱۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر : ۹۹۶۲۶
سفته

به گزارش خبرنگار ایبِنا براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، در اسفندماه ١٣٩٧ حدود ٦٢ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۰.۴ درصد و ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین در سال ١٣٩٧ حدود ٥٠٢ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با سال قبل ۵.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.



شاخص و آمار سفته و برات واخواست شده در شهر تهران


طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در اسفندماه ١٣٩٧ معادل ٦ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ٨١ میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۳.۲ و ۴۳.۹ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۶.۷ درصد و ۳.۱ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۳.۳ درصد و ۸۴.۲ درصد کاهش داشته است.


شاخص متوسط مبلـغ یک بـرگ سفته و برات واخواسـت شده در اسفندماه ١٣٩٧ به عدد ٦٠ رسید. عدد شاخص مذکور در اسفندماه ١٣٩٦ معادل ۲۹۱.۳ بوده است. در سال ١٣٩٧ معادل ٨ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ٢٥٧٠ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.


در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۸۳.۵ و ۱۱۶.۱ رسید که نسبت به سال قبل از لحاظ تعداد ۱۰.۲ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۱۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در سال ١٣٩٧ به عدد ۱۳۹.۲ رسید. عدد شاخص مذکور در سال ١٣٩٦ معادل ۱۰۹.۱ بوده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها