16 ارديبهشت 1398 - 12:55
با ۸۰۰۰ واحد ریزش:

شاخص بورس سقوط کرد

در پایان معاملات روز جاری شاخص کل بورس در اتفاقی بی‌سابقه با بیش از ۸۰۰۰ واحد ریزش، سنگین ترین سقوط تاریخی خود را در تالار شیشه ای ثبت کرد.
کد خبر : ۹۹۶۳۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهشی شدید مواجه شدند و به طور میانگین حداقل ۳ درصد افت را رقم زدند.


ریزش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۸۲۳۵) واحد ریزش معادل (۳.۶۸) درصد به ۲۱۵ هزار ۸۲۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۲۳۶۴) واحد افت معادل (۳.۶۸) درصد به ۶۱ هزار ۹۷۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۲۸۴) واحد کاهش معادل (۲.۷۹) درصد به ۴۴ هزار و ۸۱۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۸۹۴) واحد افت، معادل (۲.۷۹) درصد به ۳۱ هزار و ۱۹۶ واحد، شاخص آزاد شناور با (۹۲۵۳) واحد ریزش، معادل (۳.۶۴) درصد به ۲۴۴ هزار و ۶۷۰ واحد، شاخص بازار اول با (۶۵۰۸) واحد افت معادل (۳.۸۵)  درصد به ۱۶۲ هزار ۴۲۷ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۴۳۳۰) واحد ریزش معادل (۳.۳۵) درصد، به ۴۱۳ هزار و ۶۰۱ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد « فولاد با (۶۸۸) واحد، فارس با (۵۴۶)، فملی با (۴۰۷)، کگل با (۳۴۷)، شپنا با (۲۷۶)، شبندر با (۲۶۱)  واحد و کچاد با (۲۴۴) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می‌افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «لاستیک با (۲۲۲۱) واحد ریزش معادل (۴.۳۱) درصد به ۴۹ هزار و ۲۹۳ واحد، سایر معادن با (۱۴۳۳) واحد افت معادل (۴.۳۳) درصد به ۳۱ هزار و ۷۰۹ واحد، تامین آب، برق و گاز با (۲۵) واحد کاهش معادل (۴.۳۳) درصد به ۵۵۹ واحد، فنی مهندسی با (۷۹) واحد افت معادل (۴.۴۶)  درصد به یک هزار و ۷۰۱ واحد، چند رشته ای صنعتی با (۱۰۱۲) واحد ریزش، معادل (۴.۵۱) درصد به ۲۱ هزار و ۴۲۵ واحد، ذغالسنگ با (۳۱۲) واحد کاهش معادل (۴.۵۷) درصد به ۶ هزار و ۵۲۳ هزار واحد، وسایل ارتباطی با (۲۳۹) واحد افت معادل (۸.۸۴) درصد به یک هزار و ۷۸۱ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت‌ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند:  قیمت سهام نمادهای «نمرینو، خلنت، غاذر، ونیکی، غسالم، زپارس و ثامان»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «بترانس، تمحرکه، تکالا، سدرو، شبریز، سشمال و فنوال» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۳۱۸ هزار و ۶۴۵ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۲۳۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۲۸ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر