16 ارديبهشت 1398 - 12:44
معاون اداره کل صادرات کالای بانک توسعه صادرات

خط ویژه ای برای شرکتهای دانش بنیان در زنجیره صادرات اختصاص یافت

اختصاص مبلغی خاص صرفا برای شرکت های دانش بنیان ازمحل منابع سپرده گذاری صندوق توسعه ملی نزدبانک بانرخ حداقلی۱۲درصدحکایت ازاهمیت این بخش در حوزه اعتباری بانک دارد.
کد خبر : ۹۹۶۴۰
معاون اداره کل صادرات کالای بانک توسعه صادرات ایران:

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، طاهره نورسته در نشست تخصصی آشنایی با خدمات بانک توسعه صادرات ایران در مشهد گفت: با توجه به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی، بانک توسعه صادرات ایران ضمن در نظر گرفتن شرایط خاص حاکم بر اقتصاد کشور، اولویت خود را تأمین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی با هدف حفظ و افزایش سطح تولید و اشتغال کشور قرار داده است.


وی افزود: حمایت از کالای ایرانی، از طریق تأمین نقدینگی مورد نیاز مشتریان متناسب با تورم داخلی و افزایش نرخ ارز و همچنین کمک به کاهش قیمت تمام شده واحدهای تولیدی از طریق تأمین مالی ارزان قیمت به منظور رقابت در عرصه صادراتی، در سرلوحه اهداف و تصمیم گیری های بانک قرار دارد. تولید کالا و خدمات و تأمین مالی فعالیت‌های تولیدی دو روی یک سکه هستند چرا که برای تولید کالای داخلی می‌بایست بازارهای پولی و مالی خدمات مناسبی را به فعالیت‌های مولد ارائه دهند.


نورسته اذعان داشت:بانک توسعه صادرات ایران علاوه بر اعطای تسهیلات از محل منابع خود ، بعنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی، از محل منابع تلفیقی بانک و صندوق، تسهیلات صادراتی اعم از ریالی و ارزی با حداقل نرخ سود به تناسب بخش های مختلف اقتصادی به صادرکنندگان کالا و خدمات پرداخت می نماید.


معاون اداره کل صادرات کالا در جمع صادرکنندگان استان خراسان رضوی اعلام کرد: در راستای حمایت هرچه بیشتر از شرکت های دانش بنیان و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ضمن تعیین مسیر ویژه برای بررسی درخواست های شرکت های دانش بنیان و استفاده از صندوق های پژوهش و فناوری، برای تسریع در فرآیند بررسی و نظارت بر تسهیلات، نسبت به تسریع در اجرای فرآیند درخواست تا پرداخت اقدام نموده است به نحوی که تسهیلات پرداختی در این بخش طی دو سال اخیر از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده و در سال ۹۸ نیز شاهد افزایش مانده تسهیلات به این گروه از شرکت ها خواهیم بود.


به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، اعطای تسهیلات به شرکت های کوچک و متوسط و نیز عاملیت اعطای یارانه سود تسهیلات صادراتی از دیگر فعالیت های بانک توسعه صادرات ایران در حمایت از صادرات غیرنفتی بوده است.


دکتر طاهره نورسته در ادامه، روند تخصیص تسهیلات و صدور خدمات مرتبط با تامین مالی را تشریح کرد و گفت: در قالب اعتبار فروشنده، تسهیلات بانکی در انواع قبل از صدور، پس از صدور(تنزیل اسناد و بروات)، سرمایه گذاری (ایجاد، توسعه و تکمیل)، واردات از محل منابع بانک یا خطوط اعتباری با رویکرد صادراتی و همچنین تامین مالی در قالب اعتبار خریدار در بخش صادرات کالا و صدور خدمات فنی و مهندسی از اهم فعالیت های این بانک می باشد.


وی با اعلام اینکه بانک توسعه صادرات در بخش تخصیص تسهیلات پس از صدور کالا و خدمات پیشتاز است، گفت: اگزیم بانک ایران تسهیلات پس از صدور کالا و خدمات را از مسیر اعتبار خریدار و نیز اعتبار فروشنده(تنزیل اعتبارات اسنادی و بروات) ارائه می دهد.


معاون اداره کل صادرات کالا در این نشست به سوالات صادرکنندگان در حوزه های صدور کالا و خدمات در بخش های مختلف اقتصادی و همچنین فرآیند اجرایی تصمیم گیری در این خصوص پاسخ داد؛ این نشست به همت اداره امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در استان های مختلف برگزار می شود؛ آخرین جلسه از سلسله نشست های تخصصی بانک توسعه صادرات دهم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار شد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر