17 ارديبهشت 1398 - 09:55

خصوصی سازی سرخابی در انتظار تصمیم هیأت واگذاری

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هیأت واگذاری باید گزارش پرسپولیس و استقلال را رسیدگی و سپس قیمت پایه و شرایط واگذاری این دو باشگاه را تصویب کند.
کد خبر : ۹۹۶۷۴
پوری حسینی

به گزارش ایبِنا به نقل از ایسنا، میر علی اشرف پوری حسینی گفت: در سال ۹۷ قرار شد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند. آیا جلسه هیأت واگذاری برای این دو باشگاه تشکیل شد؟ قیمت‌گذاری این دو باشگاه به کجا رسید؟


رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: بعد از مصوبه هیأت دولت وظیفه ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی این بود که در هیأت واگذاری اسم این دو باشگاه را به عنوان بنگاه‌هایِ در لیست واگذاری دولت در سال ۹۷ اضافه کنیم که این کار را انجام دادیم.


وی اضافه کرد: وقتی که این لیست در مصوبات واگذاری سال ۹۷ قرار گرفت باید اقدام به قیمت‌گذاری می‌کردیم که این کار را هم انجام دادیم. برای قیمت گذاری، کارشناس رسمی گرفتیم و گزارش کارشناس رسمی تهیه شد. در نتیجه سازمان خصوصی‌سازی وظایف خود را تمام و کمال انجام داده است.


پوری حسینی ادامه داد: کارشناسان طبق آئین‌نامه، قیمت‌گذاری کرده و قیمت را اعلام کرده‌اند. هیأت واگذاری باید این گزارش را رسیدگی و سپس قیمت پایه و شرایط واگذاری را تصویب کند. در سال ۹۷ سه بار جلسه هیأت واگذاری با ریاست فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد برگزار شده است که در آن‌ها دستور جلساتی غیر از قیمت‌گذاری سرخابی‌ها مطرح شد و هیچ مصوبه قیمتی نداشتیم. قیمت‌گذاری‌ها در سال ۹۸ انجام خواهد شد.


وی افزود: البته چون هفت ماه آخر سال ۹۷ هیأت واگذاری قیمتی را تصویب نکرده، حدود ۴۰ تا ۵۰ مصوبه قیمت در نوبت است. مسئولان در هیأت واگذاری می‌توانند به مصوبات قیمت‌گذاری برای واگذاری‌هایی که مهم‌تر است زودتر رسیدگی کنند.


رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی در مورد واگذاری سرخابی‌ها تا اینجا وظیفه سازمانی‌مان را کامل انجام دادیم، ولی به دلیل تعدد دستور قیمت‌گذاری، هیأت واگذاری فعلاً گزارش کارشناسان را بررسی نکرده است. نمی‌دانم چند جلسه باید برگزار شود که نوبت به سرخابی‌ها برسد، چرا که این تصمیمی است که هیأت واگذاری می‌گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر