17 ارديبهشت 1398 - 10:10

راه‌اندازی ۲۰۰ شعبه جدید اسلامی توسط بانک فیصل پاکستان

بانک فیصل پاکستان افتتاح ۲۰۰ شعبه جدید را به منظور ارائه‌ خدمات مربوط به حساب‌های سپرده‌گذاری منطبق بر شریعت طی دو سال آینده برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر : ۹۹۶۷۵
بانکداری اسلامی

به گزارش ایبِنا و به نقل از پرتال بانکداری اسلامی، بانک فیصل پاکستان قصد دارد ۲۰۰ شعبه جدید به منظور ارائه حساب‌های سپرده منطبق با شریعت را طی دو سال آینده افتتاح نماید. علاوه بر این در سال جاری تبدیل  ۴۰ شعبه به‌طور تدریجی به شعب اسلامی در برنامه کاری بانک مذکور قرار دارد.   این برنامه به عنوان یکی از موثرترین راه‌های جذب سپرده‌های جدید در پاکستان خواهد شد زیرا در پایان برنامه مذکور با تأسیس شعب جدید، بیش از سه‌چهارم شبکه بانکی، اسلامی شده و مردم می‌توانند به راحتی در این شعب به افتتاح حساب سپرده اسلامی اقدام نمایند.


فرآیند اسلامی ‌شدن بانک‌ها در پاکستان از سال‌های ۱۹۷۹ـ۱۹۸۰و به صورت تدریجی آغاز شد. پاکستان با فراهم‌کردن بستر تنظیمی برای بانک‌های اسلامی آغوش خود را بر روی فرآیند اسلامی‌شدن گشوده است. در این راستا، دولت نیز متعهد به ایجاد یک سیستم اقتصادی اسلامی در پاکستان و انجام تمام اقدامات لازم در این زمینه می‌باشد. در کشور پاکستان برای رشد بانکداری اسلامی سه استراتژی تأسیس بانک‌های کاملاً اسلامی نوپا با مشارکت بخش خصوصی، ایجاد بانک‌های تجاری به عنوان مکمل بانک‌های اسلامی و ایجاد یک باجه مخصوص عملیات بانکداری اسلامی در تمام شعب بانک‌های تجاری، در دستورکار قرار گرفته است.


 بلومبرگ (Bloomberg) همچنین آورده است، بر مبنای تحقیقات انجام‌شده توسط سازمان مدیریت سرمایه کراچی، رشد سپرده‌های منطبق با شریعت در پاکستان دوبرابر سپرده‌های متعارف طی دو سال گذشته بوده است. این در حالی است که حدود ۲۰ درصد از کل شعب بانک‌های پاکستان، منطبق بر شریعت عمل می‌کنند و سپرده‌های اسلامی، تقریبا ۱۵ درصد از کل سپرده‌ها را تشکیل می‌دهند.


کشور پاکستان با راه‌اندازی برنامه تبدیل و افتتاح شعب جدید اسلامی بانک فیصل، می‌تواند از ۳۹۰ شعبه اسلامی طی سال جاری برخوردار شود. با توجه به اینکه به طور نسبی هزینه‌های تأسیس شعب  اسلامی در مقایسه با شعب متعارف پایین‌تر است، لذا سودآوری نیز افزایش خواهد یافت.


پرتال بانکداری اسلامی با این  آدرس  قابل دسترسی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها